Centren van totale website

Status
Niet open voor verdere reacties.

cindelie

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
Ik heb een website gemaakt in dreamweaver maar als ik hem op een andere computer open (met groter scherm) dan staat hij helemaal link boven.
is er geen manier omdeze in het midde te laten staan? dit ziet er namelijk wat netter uit.
ik heb de achtergrond al wel een kleur gegeven.

Ook heb ik hier op het forum al verder gezocht maar daar kom ik allemaal niet uit.

Bedankt alvast!!

Ik heb een website gemaakt in dreamweaver maar als ik hem op een andere computer open (met groter scherm) dan staat hij helemaal link boven.
is er geen manier omdeze in het midde te laten staan? dit ziet er namelijk wat netter uit.
ik heb de achtergrond al wel een kleur gegeven.

Ook heb ik hier op het forum al verder gezocht maar daar kom ik allemaal niet uit.

Bedankt alvast!!

Probeer eens alles in een tabel te plaatsen en vervolgens deze tabel te centreren.

Bert P

dit is de site http://www.beautypointilse.nl/

het staat namelijk al in een tabel maar deze WIL met geen mogelijkheid doen wat ik wil!:evil:

Ziet er leuk uit. Complimentje.
Ik weet echter niet hoeveel ervaring je hebt met Dreamweaver.
Werk je met CSS? mogelijk moet je dan daar ergens aangeven dat je tabel gecentreerd moet worden.
Zo niet.... Dan neem ik aan dat je werkelijk de GEHELE tabel centreert, of.
Zorg er dan dus voor dat eerst de juiste gehele tabel is gecentreerd.
Welke versie van Dreamweaver gebruik je?

Ik hoor het wel.

Bert

Heb je je vraag al opgelost gekregen??
Zo niet probeer eenderdaad een klein stukje CSS in de head van je pagina te plaatsen. In de body moet je dan je hele site in 1 layer leggen (bijvoorbeeld wrapper) zodat het blok gecentreerd wordt.

Ik hoor het wel als je geen css weet!

Krijg ik nog een gratis behandeling dan?? hehehehehhe

het is definitief... ipv defenitief.

verder ben ik even bezig voor je ;)

makkelijkst is een tabel te maken en daar je hele content in te plakken inderdaad.

ik ben nog niet verder gekomen.
mijn ervaring met dreamweaver oftwel website's maken is neit veel!
dus als je over die css begin dan volg ik je even niet meer ;)
maar ik heb het geprobeert het in een tabel te zetten maar daar staat alles al in...

is er geen makkelijkere manier?
wil gewoon dat wat ik gemaakt heb altijd netjes in het midden van de pagina staat.

oooow laat maar ik weet niet hoe maar het is me gelukt :D nou nog even verder puzzelen met het gasten boek :( en de foto's en dan ben ik klaar :D als iemand hier nog tips voor heeft GRAAG :D

Je moet een site opzetten in procenten of em. Bij mij werkt dat prima. Ooit heb ik een site gemaakt met lagen en die een vaste positie gegeven maar dat werd niks.
Je geeft de site dan opdracht om bv 20% vanuit de linkerkant te staan. Rechts geef je ook 20% aan en dan maakt het formaat van een scherm niet meer uit, staat altijd in het midden. Je kunt veel info uit fora halen, maar zelf heb ik daarbij ook een boek van Van Duuren Media aangeschaft. Succes.

Tabel

Beste Allemaal,

Ik zie dat het probleem opgelost is. Ik heb een soort gelijk probleem. Wie kan mij helpen? Vroeger zat ik in FP te werken maar dit is er niet meer daarom overgestapt op dreamweaver CS4. Mooi pakket maar als ik twee tabellen op een pagina heb en ik wil in elke tabel een ander lettertype enz. Dan wordt dit veranderd voor alle tabellen. Niets lukt me. Wat dat betreft was dat heerlijk in FP. Daar werd gewoon gedaan wat je vroeg. Ja ja microsoft doet iets wat je vraagt. Maar zonder dollen wie heeft de oplossing?

Hoi Lourens,
In principe zou het zo moeten kunnen:
  • Een stylesheet aanmaken, als dat nog niet bestaat.
  • In het eigenschappenvenster van elke tabel die tabel een eigen ID geven. In de code komt er dan bv. te staan:
HTML:
<table id="tabel-1">
    <tr>
        <td>De eerste cel van rij 1 van tabel 1</td>
enz.
    </tr>
</table>
<table id="tabel-2">
    <tr>
        <td>De eerste cel van rij 1 van tabel 2</td>
enz.
    </tr>
</table>
Vervolgens in het stylesheet de eigenschappen van elke tabel aangeven, bv.:
Code:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"]#tabel-1 {
    font-family: arial, helvetica, sans-serif;
    color: green;
    }
#tabel-2 {
    font-family: "Times New Roman", times, serif;
    color: red;
    }[/SIZE][/FONT]
Dan krijgt elke tabel zijn eigen jasje.

Succes!
CSShunter

Beste CSS Hunter,

Dank je, ik begrijp dat je de sheet eindigt met table? En ik plaats style sheet in de body? Ik denk dat ik er dan wel uitkom. Jammer dat Dreamweaver dit zelf niet doet. Terwijl zo'n simpel programmaatje als Frontpage gewoon dat doet wat ik in het ontwerp doe.

Oh, eh, niet helemaal...
Ik denk dat je eerst even in de Help van Dreamweaver moet opsnorren hoe css-styles en stylesheets in DW aangemaakt moeten worden ('k heb zelf geen DW, doe het met de hand; kan daarom geen detail-aanwijzingen geven), of anders zou ik hier eens rondstruinen.
Ik denk dat je met de 4e hit aardig vooruit kunt. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

re:

Probeer geen table te gebruiken maar doe het volgende: (ik heb hier css in het document geplaatst, best is dat je deze in een extern .css bestand zet)

plaats heel je site (juist vanaf de <body> tag tot juist voor de </body> tag in een <div> </div>

dus maw:

<html>
<head><title></title></head>
<body style="text-align: center">
<div style="margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: left">
rest code van je site
</div>
</body>
</html>

of eventueel in een extern .css bestand: main.css
body {
text-align: center;
}

#wrapper {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
text-align: left;
}

html bestand:
<html>
<head>
<title></title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css" />
</head>

<body>
<div id="wrapper">
rest code van je site
</div>
</body>
</html>

Ik aligneer zowel de div in het midden als de body align, zodat je site in alle browsers gecentreerd staat.

Jeroen

Hoi Jeroen,
Welkom op dit forum. :D
De methode om eerst de body gecentreerd te text-alignen, en dit dan daarna in een #wrapper-div weer te corrigeren met een { text-align:left } is langzamerhand wel heel erg verjaard. Dat werd vroeger gebruikt voor oude Internet Explorer-versies, maar is na IE5.5 nergens meer voor nodig.
De moderne methode, waar zelfs IE (6,7,8) aan gehoorzaamt, is simpel: opgeven van de breedte van de body, en dan de margins links en rechts op auto zetten (en meestal boven en beneden op nul). Probeer maar:
Code:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"]body {
   width: 980px;
   margin: 0 auto;
   padding: 0;
}[/SIZE][/FONT]
Klaar! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Daar ik meestal met div wrappers werk, om elk deeltje van de website makkelijk te kunnen stylen, werk ik meestal op deze manier.

Ook probeer ik er rekening mee te houden dat de website in zoveel mogelijk browsers en versies op een correcte manier weergegeven wordt.

Heb je methode uitgeprobeerd, maar deze geeft in IE en firefox weer een ander resultaat.

Hoi Jeroen,
Heb je methode uitgeprobeerd, maar deze geeft in IE en firefox weer een ander resultaat.
Nu begin ik toch heel erg nieuwsgierig te worden:
  • Kan jij je uitprobeer-pagina met "mijn methode" online zetten, en ook vertellen in welke versie IE resp. FF (en onder welk Operating System) er een ander resultaat is + wat dat verschil is?
  • En kan je dezelfde pagina online zetten via jouw <body style="text-align: center"> ... enz. methode (die dan geen verschil te zien geeft)?
In ruil daarvoor gooi ik ook mijn kaart op tafel :) :
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
Ik heb nog een toegift: een beetje moderne browsers (Firefox, Opera, Safari, Chrome en IE8) doen het zelfs ook als je de <html> via de css centreert. :D
Hier laten IE6 en IE7 het afweten (en IE8 in de "compatibiliteitsmodus" ook [wat een woord is dat toch]). - Maar deze telt niet mee in de vergelijking. :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan