centreren via alineamarkering beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Hallo,

omdat het me niet lukte om in twee ongelijke kolommen, de afbeelding te centreren in Word 2007, heb ik een alternatief gevonden. Nu ben ik in een document aan het werk met een enkele kolom en nu merk ik dat centreren via het lint en centreren met behulp van de alineamarkering, twee uitkomsten geeft. Dat vind ik wel vreemd. Met gewoon kiezen voor centreren komt de afbeelding ongeveer anderhalve centimeter verder naar rechts terwijl de alineamarkering met Ctrl+E volgens mij wel keurig in het midden staat. Wat is hier aan de hand?

malicka,

ik heb geen Word 2007, maar een voorbeeld is altijd interessant. als je het ook opslaat in Word 2003 kan ik meezoeken.

steven

Hoi Steven,
wederom een poging...... ben al eerder bezig geweest, maar er waren wat interne strubbelingen. Ik heb bedacht dat de alineamarkering het exacte midden zoekt, terwijl bijvoorbeeld Ctrl+E het midden neemt van het 'actieve' gebied, zeg maar het liniaalgebied, dus zonder marges. Dan nog, waarom? Ik vind het vreemd.

Bijlagen

malicka,

je kan ook centreren via de eigenschappen van de afbeelding - layout - geavanceerd. hier kan je kiezen tussen kolom, pagina,...

steven

Bedankt voor je reactie. Helaas krijg ik in mijn snelmenu in Word2007 geen Eigenschappen als ik de afbeelding selecteer. Opgezocht in de Wiley bible, maar die geeft me ook niet wat ik wil, ik geef het zoeken nog niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan