• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

" Certificaat" toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

donndz

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
Beste denkers,

Ik heb een excel-bestand op een gedeelde netwerklocatie staan. Deze staat opgeslagen als template zodat er in het bronbestand geen wijzigingen aangebracht kunnen worden. Ik heb dit gedaan omdat ik de berekeningen hierin heb "gevalideerd" en "gecontroleerd". In het kort: de waarheid is dit excel-bestand.

Wanneer de gebruikers dit bestand openen zijn ze vrij om de bladbeveiliging uit te schakelen en dus wijzigingen aan te brengen. Ik wil dan echter een "certificaat" laten komen te vervallen.

Ik heb hieraan gedacht door een macro te schrijven waarin een tekstregels verschijnt met iets dergelijks: "dit berekeningsblad is niet meer gecontroleerd door -naam-"

Nu is mijn vraag of dit ook anders kan? Het is namelijk zo dat wanneer de gebruikers niet de Macro's inschakelen dit niet meer van toepassing is en dus weinig toegevoegde waarde heeft.

Iemand een idee?

Probeer dit progje eens.

Het start erg ongelukkig op zodat de gebruiker er niets mee kan zolang ze de macro niet activeren.
Als de macro geactiveerd wordt en je wilt opslaan of opslaan als wordt er om een wachtwoord gevraagd.
Vul je geen of een verkeerd wachtwoord in sluit het progje zonder gegevens aan te passen.
VBA is ook beveiligd, zodat de gebruiker hier ook niet bij kan.

Wachtwoord VBA = Geheim
Wachwoordd opslaan = Geheim

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan