Certificaat van Echtheid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Ik had problemen met mijn pc en heb Windows XP hierdoor moeten herinstalleren.
Ik heb zelf de cd niet gekregen bij aankoop van de pc, maar gelukkig had een bekende deze wel. Alleen nu wordt een 25-cijferige code gevraagd ter garantie van echtheid.
Ik kan deze code alleen nergens vinden, want er zit geen sticker achterop de pc met dit getal, of kan dit ook ergens ander staan? Ik heb wel via systeem een lang getal gevonden met de afkorting OEM erin, maar dit is niet 25 cijfers en ik kan sommige cijfers niet gebruiken bij het invoeren van de code.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, kan ik op één of andere manier aan die code komen. Het is al jaren geleden datik de pc heb gekocht bij een klein bedrijfje en toen was dat hele gedoe met updates en illegale versies niet echt bekend, maar de OEM-versie geeft dacht ik ook aan dat het niet illegaal is alleen wat goedkoper voor hem. Alleen had ik dan wel de cd mee moeten krijgen of het certificaat natuurlijk

Maar weet iemand dus een mogelijkheid hoe ik Windows XP kan activeren? Of kan ik misschien het getal gebruiken wat achter op een andere pc staat?

Laatst bewerkt:
Dan moet je aan die bekende de key vragen. Maar normaal zit die stikker toch op de achterkant of zijkant. even goed kijken. Anders het andere nummer even vermelden bij Microsoft Nederland, die sturen dan wel een nieuwe key, als dit nummer legaal is uiteraard.

Je moest herinstalleren zeg je. Waar zit je dan nu? In Windows zelf zodat je wat programmaatjes kunt draaien?
Of zit je nog in de setup?
In ieder geval nog niet activeren.

Ik zit weer gewoon in Windows en kan bijna alles, enkele programma's doen het nog niet en ik kan dus niet activeren, maar voor de rest doet 'ie het weer naar behoren. Ik zal anders maar kijken of ik een versie kan installeren waar geen activatie voor vereist is (als die er überhaupt zijn).

die zijn er wel die heet corperated.
is niet echt legaal voor thuis gebruiker ;)
zoek en je zal vinden helaas mag ik je niet verder helpen er mee is niet toegestaan hier :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan