certificaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolkil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Berichten
1.458
hallo beste helpmijers

ik hier een poosje geleden gevraagd hoe ik certificaten moest importeren en maken op een synology. nu deze gister geüpdatet is ging dat extra makkelijk(zit menu in settings verwerkt hiervoor). dus ik een certificaat maken en installeren op mijn laptop. dit werkt allemaal prima ik heb een groen slotje in chrome. alleen ik probeerde het zelfde op mijn computer thuis en die doet het niet! intern dus via 192.168.x.x kan ik hem prima benadren wel certificaat fout omdat de domain naam niet klopt. maar zodra ik hem via mijn no-ip.org domain naam probeer te benaderen werkt het niet. sterker nog ik kan hem niet eens benaderen. nu rest mij 1 simpele vraag.

Hoe kan dit? ja ik heb de certificaaten toegevoegd als thrusted.

Gr coolkil
 
Laatst bewerkt:
Simpel verklaard:
Je kunt niet portforwarding testen/gebruiken vanuit hetzelfde (thuis-)netwerk als waar naar toe wordt geportforward: 90% van de thuisrouters kunnen dat niet aan.

1 alternatief: Zet het 192.168.x.x ip-adres in het HOSTS bestand op je pc met daar achter de no-ip.org naam.
[note: veel anti-malware programmatuur is het daar niet mee eens, dus of je het effectief kunt gebruiken is niet zeker.]

Voorbeeld: Stel dat je mijnsynology.no-ip.org hebt, en het 192.168.x.x ip-adres van de Synology is 192.168.1.200, dan toevoegen aan het HOSTS bestand op de pc:
192.168.1.200 mijnsynology.no-ip.org

PS: HOSTS bestand aanpassen via een snelkoppeling maken naar notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Rechtsklikken op de snelkoppeling en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
Aanpassingen doen, rode kruisje klikken en bevestigingen dat je het wilt opslaan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
heeft anders bij mij altijd prima gewerkt. ik kon altijd gewoon mijn eigen domain naam in typen en de nas voor mijn neus krijgen. op mijn laptop werkt het nog steeds.

daarnaast kan ik wel de managment pagina van mijn router er op bereiken. mijndomian.no-ip.org:8080 werkt dus wel.

heb een tplink 1043nd

daarnaast als ik het certificaat verwijder werkt alles weer prima.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je blijkbaar een router in de goede 10% :)

Verder heb ik geen tips.

Tijs.
 
thnx in iedergeval je tip werkte prima!!!!!:thumb:
mijn certificaat wordt nu zelfs geaccepteerd!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan