certificaatnummer toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rufneckQ

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2013
beste lezers,

Ik heb een tooltje gemaakt in MS acces om de leden administratie van mijn sportvereniging bij te houden.
alles werkt zoals ik het voor ogen had. maar nu kom ik aan bij het uit creeeren van certificaten voor als er iemand examen heeft gedaan.

het is de bedoeling dat daar een certificaat nummer op komt te staan.
het nummer moet bestaan uit te volgende gegeven waarde.
examen maand (bijv. 12), examen jaar (bijv. 13), geboorte datum (bijv. 010190) en een graad nummer (1 t/m 6)

de gegevens worden gegeven in een formulier.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Allereerst welkom bij HelpMij! Ik zou je graag willen helpen, maar ik snap helaas niet wat je bedoelt. Voor zover ik het kan zien zijn de meeste onderdelen van het certificaat nog wel met code te genereren, maar het lijkt mij niet echt wenselijk om dat te doen. Als iemand op 29 november een examen doet, en je vult het formulier op 2 december in, dan wil je niet dat de certificaat maand de waarde 12 krijgt; dat zou dan 11 moeten zijn. Ieder dito voor het examenjaar. Die gegevens wil je dus met de hand invoeren.
De geboortedatum zou een datumveld moeten zijn, maar dat kun je met een specifieke opmaak nog wel gebruiken. En de graad lijkt mij ook iets dat je intypt. Kortom: alle elementen kun je gemakkelijk op je formulier invullen, eventueel met een invoermasker, maar zijn wat lastiger zodanig te programmeren dat de input correct is.
Dus wat wil je precies?

bedankt voor uw snelle reactie.
de gegevens zoals examendatum, geboortedatum en graad vul ik inderdaad handmatig in.
als iemand examen doet in november 2013 en geboren is op 1 januari 1990 en de 2e graag krijg zal het nummer er als volgt uit moeten zien.
11130101902

ik hoop dat hier iets mee te doen is.

Laatst bewerkt:
Aangezien je hier nieuw bent, zal ik je gelijk maar inwijden in één van de huisregeltjes. En die is: gebruik de QUOTE knop niet om te antwoorden, maar alleen als je echt een deel van een bericht wilt citeren. Want dat is een quoot: een citaat. Complete berichten quooten neemt niet alleen enorm veel plek (en extra scrollactie) in beslag, het maakt draadjes ook erg slecht leesbaar. Dus: verwijder straks de quoot, en niet meer doen :)
Wat betreft de vraag: die gegevens kun je met een formule zo in een tekstveld krijgen. Iets als:
Code:
=Format([Examendatum];00) & Right(Year([Examendatum]);2) & Format([Geboortedatum];"ddmmyy") & [txtGraad]
Bijvoorbeeld.

het lijkt of er voor de examendatum een random nummer gegenereerd wordt. hoe kan ik dit oplossen

examendatum: 01-11-2013
geboortedatum: 01-01-1990
graad: 2

uitkomst: 41579130101902

bedank voor uw hulp,
ik heb de door u gegeven code wat aangepast waardoor het wel werkt zoals ik het wilde.

Code:
=Format([txtExamendatum];"mmyy") & Format([txtGeboortedatum];"ddmmyy") & [txtGraad]

waar dat andere nummer uit gegenereerd werdt is me nog niet helemaal duidelijk, maar het werkt.

bedankt

Een datum is in beginsel een getal. Wat je ziet (157913) is dus de vertaling van een datum naar de feitelijke getalwaarde. In mijn eerdere voorbeeldje ging ik eerst uit van twee tekstvelden voor maand en jaar. Bij het typen bedacht ik me dat je waarschijnlijk wel een datumveld zou gebruiken en heb ik de code aangepast. Dat kon inderdaad ook in één keer, zoals je hebt aangepast: Format([txtExamendatum];"mmyy")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan