Certificaten error

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubblej

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Voordat ik hier al mijn probleem post, heb ik al flink gegoogeld.:thumb:
Hier op dit form van diot die had hetzelfde probleem alleen dan maar bij 1 site ik bij meerdere.:(

Nou dit is al vast de error :

Code:
There is a problem with this website's security certificate. 

The security certificate presented by this website was not issued by a trusted certificate authority.
The security certificate presented by this website was issued for a different website's address.

Security certificate problems may indicate an attempt to fool you or intercept any data you send to the server. 
We recommend that you close this webpage and do not continue to this website. 
Click here to close this webpage. 
Continue to this website (not recommended). 
More information 

If you arrived at this page by clicking a link, check the website address in the address bar to be sure that it is the address you were expecting. 
When going to a website with an address such as https://example.com, try adding the 'www' to the address, https://www.example.com. 
If you choose to ignore this error and continue, do not enter private information into the website. 

For more information, see "Certificate Errors" in Internet Explorer Help.

Ik krijg het bijvoorbeeld bij:
gmail.com (meteen aan het begin)
hotmail.com (pas als ik mijn gegevens invul en op inloggen druk)
abnamro.nl (ook als ik inlog)

Ik heb mijn pc al opnieuw geinstalleerd en een andere browser zegt precies hetzelfde.
Bij het installeren mijn pc volledig geformateerd.(zelfs van xp, windows 7 geprobeerd) het probleem bleef gewoon bestaan.
Msn wil ook niet opstarten geeft aan dat er fouten zijn met toelating firewall.

Zelf denk ik nog steeds aan een virus maar dat lijkt me vrij sterk als ik de pc formateer en opnieuw installeer.

Weet iemand hier iets op te zeggen, ik hoop het mij zal je er erg mee helpen.
Alvast bedankt voor je tijd.:)

Erg bedankt voor je reactie,
Certificaten installeren lukt ook niet echt voor gmail etc.
Maar dit staat er bij de certificaten.
Bijvoorbeeld voor gmail:
Als ik bij de certificaten ga kijken staat er 03-08-2009 tot en met 03-08-2010.
Mijn klok staat goed op mijn pc.

Het lijkt voor mij wel hardware probleem.
Omdat het terug komt na een volledige format, en herinstallatie.
Zit ook niet in de installatie doet het prima op andere pc.

Is het tegenwoordig mogelijk om virus op te slaan in werkgeheugen. of iets dergelijks.
Mijn mcaffee is trouwens nieuwste versie en fully updated die vind ook niet iets.

De crux lijkt te zitten in:
The security certificate presented by this website was not issued by a trusted certificate authority.

Het lijkt er dus op dat de lijst met Vertrouwde basiscertificeringsinstanties momenteel leeg is of dat in ieder geval enkele van die instanties uit het lijstje verdwenen zijn.

Doe het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Ga naar tabblad Inhoud en klik op knop Certificaten
Ga naar tabblad Vertrouwde basiscertificeringsinstanties

Kijk hoeveel je er hebt staan.
Ter referentie: Op mijn systeem (vista, volledig bijgewerkt) staan er 11 in het lijstje.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie tijs,:thumb:

Ja ik zie er maar 5 bij mij:
Hieronder een print screen van mij:

Op een andere pc staan er wel 17 hoe kan ik deze hier ook op installeren.
Alvast bedankt,

Je kijkt in het verkeerde tabblad! Je moet in het tabblad rechts ervan kijken.
Overigens heb ik (net als op je andere computer) ook bij Intermediate Certification Authorities (van je schermafdruk) er veel meer staan dan jij.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb wat gevonden:

Kijk hier voor een update van Microsoft voor de Trusted Root Certificiation Authorities. Kijk of je daarmee al direct de juiste lijst krijgt in dat tabblad.

Lukt dat daarmee niet (volledig), dan staat er een document gelinkt waar je de certificaten 'handmatig' kunt ophalen.

Ook staat er (denk ik) een methode hoe je die import van die certificaten dan precies moet doen onder "How Windows updates root certificates"

Succes,

Tijs.

Sorry tijs,:love:
Hierbij het goede screentje.
Heb hier overigens 13 certificaten staan:

Alvast bedankt voor de info,
Maar zou het niet aan dat eerste screentje kunnen liggen?

Edit 14:03
Ga ik proberen, je hoort nog van me.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat in beide tabbladen er zaken mis zijn. Kijk even terug naar mijn vorige posting, waar ik (hopelijk) een oplossing biedt voor (in ieder geval) het Trusted Root Certifcatication Authorities tabblad.

EDIT: Trusted Root Certifcatication Authorities zijn belangrijker dan Intermediate Certification Authorities.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs echt je de koning van dit forum.

Maar een vraag nog hoe zou het kunnen dat die certificaten weg gaan?
En als ik de pc opnieuw installeer dat ze dan ook weg zijn etc.

Als je geen antwoord weet maakt het niet uit je bent geweldig :)
:thumb::love:

Wegmaken van certificaten is geen enkele kunst, zolang je maar Administrator-rechten hebt op je systeem. Zou bijv. kunnen liggen aan virussen/trojans en dergelijke. Theoretisch kan het ook een kind of minder onderlegde gebruiker zijn geweest die graag klikt op Verwijderen. :D

Graag nog even aangeven wat je gebruikt hebt van mijn instructie, welke stappen je ongeveer hebt gezet, dan hebben anderen er ook wat aan.

Daarna graag de vraag op opgelost zetten (als dat nog niet was gebeurt): Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden op deze webpagina.

Tijs.

Wat ik precies heb gedaan:

De certificaten van de andere pc geexporteerd en weer geimporteerd in het andere systeem.
van Tijs:
Code:
Doe het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Ga naar tabblad Inhoud (content in het engels)en klik op knop Certificaten
Ga naar tabblad Vertrouwde basiscertificeringsinstanties

Kijk hoeveel je er hebt staan.
Ter referentie: Op mijn systeem (vista, volledig bijgewerkt) staan er 11 in het lijstje.

Daar heb ik de certificaten vanuit geexporteerd.
Allemaal opeenvolgende naam gegeven:
certificate 1
certificate 2 etc.

Waren 8 certificaten bij tabblad "Intermediate Certification Authorities"
En 17 certificaten bij het tabblad "Trusted Root Certification Authorities"

Op de andere pc, gewoon op de certificaten geklikt en geinstalleerd 1 voor 1.
Daarna werkten alles prima en was het probleem verholpen.
Als dit niet duidelijk is kan je me altijd PM sturen mischien kan ik je dan helpen, als mijn uitleg onduidelijk is.

Uitleg is duidelijk genoeg, en een methode die goed te volgen is ook! :)

Bedankt voor je 'stappenplan'.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan