Cesar FTP Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

snowman123q

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb met Cesar FTP een FTP-Server opgezet, die heb ik helemaal goed ingesteld qua gebruikers rechten alleen tot nu toe heb ik alleen intern gedaan op me eigen netwerk. De host is 192.1681.1.65 en via alle computers in het netwerk werkt de FTP. Maar nu wil ik remote control inschakelen (zodat het van buiten af te gebruiken is) maar dan vraag hij adres en port staat standarad ingesteld (in de turtoil die bij help stond dat je deze beter niet kan veranderen) maar wat moet ik bij adres invullen om hem via internet te laten werken?

poort 80

als je met een router werkt moet je port forwarding gebruiken.

als je niet weet hoe je dat moet doen, geef je maar een gil

Met port 80 werkt hij niet, maar wat moet ik invullen bij address (en port). :D

ow sorry, port 80 is http........port 21 is ftp excuses

In de FTP server zelf een poort kiezen, en die doormappen/forwarden in de router, veel ISP's blokkeren poort 21.

Overigens is poort 80 voor je internet verkeer, en staat standaard open, zo ook poort 21.

Neem wel een vast IP adres op de comp waar de FTP server op draait, dus de DHCP in de router uit zetten, en een range aangeven.

CeasarFTP remote control

Is je probleem opgelost?
Want ik denk dat je mogelijk iets anders bedoelt dan datgene waarop je goedbedoeld antwoord kreeg.
Je kan CeasarFTP namelijk ook vanop afstand controleren, configureren, administreren of hoe je het ook maar wil noemen. Dat wil zeggen dat je niet aan de PC waarop CeasarFTP draait hoeft te zitten om gebruikers aan te maken, te verwijderen enz...
Standaard wordt daarvoor poort 8540 gebruikt in het programma. Je kan dat poortnummer wijzigen als je dat wil. Die poort dien je dan ook voor besturing op afstand in je router te forwarden.
Om CeasarFTP op afstand te bedienen dien je hem ook te installeren op de PC van waarop je de server wil administreren. Je stelt die installatie dan bijvoorbeeld zo in dat hij niet automatisch een lokale server gaat aankoppelen om te besturen.
Vergeet vooral niet een goed (veilig) wachtwoord in te stellen voor de bediening op afstand.
FTP gebruikt standaard de poorten 21 en 20 waarvan 21 gebruikt wordt voor normaal contact.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan