Cesar ftp

Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Berichten
207
hoi,

ik heb een ftp server gemaakt met Cesar ftp,,

ik kan van beneden naar boven connecten, en dingen downloade,

maar nu ik van buitenaf wil connecten,

moet je eerst inloggen.

dat doe ik,

dan typ ik bij username en password de dingen van mijn account in,,

dan op ok,,

krijg ik even later dit:

er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. Zorg ervoor dat u toegang tot die map hebt.
Details:
Er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden.



ik heb de poorten: 20, 21, 80 , 2048 t/m 2148 open gezet

wat doe ik dan fout?


alvast bedankt
 
Mij zegt het allemaal niets maar dit las ik elders op Helpmij:door hetgeen we in het vorige bericht al hadden ontdekt moest de mogelijkheid er zijn natuurlijk. De oplossing ligt dus bij een installatie met sp2 in het uitschakelen van de passive mode, dit bleek al uit mijn test met een willekeurige ftp client. Mijn vraag daarop hoe regel ik dit binnen internet explorer is op zich simpel beantwoord. Ga naar extra, internet opties, geavanceerd, en blader naar beneden totdat je de regel "passief FTP protocol gebruiken (voor compatiliteit met firewalls en DSL modems" tegenkomt. zet het vinkje voor deze optie uit, klik op toepassen en ok en de ftp server is na het afsluiten van internet explorer weer bereikbaar.
Blijft weer een rest vraag, wat doen pc's waar geen sp2 op staat bij het uitschakelen van deze optie, de oplossing moet natuurlijk wel universeel zijn voor alle xp systemen, zal dit nog gaan testen , houd jullie op de hoogte.
Hoop overigens dat voor een ieder deze oplossing werkt, is alleen getest op een serv-u ftp server, de andere namen die ik tegenkwam zijn mij niet ter beschikking maar ga ervanuit dat het ook voor die servers moet werken.


Mocht je een eigen firewall hebben controleer dan of Windows Firewall is afgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan