"CF kaart fout"-melding op Canon PowershotS10

Status
Niet open voor verdere reacties.

IreneAmsterdam

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Help....gisteren deed-ie het nog en gisteravond opeens niet meer. Mijn digitale camera, Canon Powershot S10, doet niets meer.
Heb batterij al opnieuw opgeladen, maar dat helpt niet.
Heel af en toe is er wel contact (zo lijkt het in ieder geval) maar dan kan ik niets omdat-ie met de melding 'CF kaart fout' komt.
Nu heb ik al geprobeerd om er een andere compactflash card in te stoppen, maar ook dat levert niets op.

Zoeven geprobeerd of de PC wel iets zou zien, maar die geeft de melding dat er geen foto's op m'n camera aanwezig zijn, terwijl er toch heel wat op staan.

Gistermiddag heb ik nog staan fotograferen en was er dus niets aan de hand. Een paar uur later doet-ie niets meer.
Er is niets verbogen, hij is niet gevallen, heb er niks bijzonders mee gedaan.

Help......ik ga over 2 weken op vakantie en dan moet-ie natuurlijk wel weer (werkend) mee!!!

Alvast dank voor het meedenken,
Irene

Irene,

Heb je toevallig de kaart een keer geformateerd vanaf je PC ?? of de kaart er uit gehaald terwijl het toestel nog aan stond...??

Dan kan het zijn dat je kaart of zelfs je toestel naar zijn grootje is.. :(

Nee, ik heb gewoon gistermiddag staan fotograferen, niets aan de hand en toen ik 2 uur later het toestel uit m'n tas haalde, deed-ie het opeens niet meer......

Irene,

Dit is wat Canon erover zegt:

E-mail deze oplossing
Druk deze oplossing af

Titel
Afdrukken E-mail
Ik ontvang een foutmelding met de mededeling dat de CF-kaart onjuist in geformatteerd als ik Windows XP gebruik.

Oorzaak

Digitale camera's van Canon ondersteunen niet de FAT32-indeling.

Oplossing

Als CF-kaarten met een capaciteit groter dan 32 Mb zijn geformatteerd met Windows XP, is FAT32 de standaard bestandsindeling.
Digitale camera's van Canon ondersteunen FAT32 niet. Gebruikt u een met FAT32 geformatteerde CF-kaart in een digitale camera van Canon, dan verschijnt er een foutmelding op het display van de camera.

Wanneer deze fout verschijnt, moet u de CF-kaart formatteren met de formatteringsoptie van de digitale camera. Als de kaart om een of ander reden niet wordt geformatteerd, plaatst u de CF-kaart opnieuw en probeert u het nogmaals. Lukt het dan nog niet, dan is de kaart hoogstwaarschijnlijk defect.

© Copyright Canon Europa N.V. 2002 | Gebruiksvoorwaarden en -condities

Jij bent beter in zoeken dan ik bij Canon!

Ik heb niets geformatteerd en werk ook niet met XP. Kreeg de foutmelding zonder dat ik iets met de PC had gedaan. Ben gister wezen fotograferen op IJburg, dat ging goed en een uurtje later op werk deed-ie niets meer.

Ik heb er al een andere kaart ingestopt om te kijken of-ie het dan wel ook doet, maar ook dan geeft-ie dezelfde foutmelding.
Het lijkt bijna alsof de hele camera kapot is, maar dan snap ik de melding niet van die kapotte kaart.
Heel af en toe komt er leven in m'n camera, maar van de 20 keer aanzetten is dat ongeveer 1 keer.

Erg dit!

Wel dank voor het meedenken!!!!

Irene,

Je zou zelf ook even kunnen kijken op de site van Canon misschien zie jij nog andere dingen of antwoorden op jouw probleem.

Remy

Ja, ik was er al naar toe verhuisd. Heb meerdere artikelen gelezen, maar helaas nog geen antwoord gezien dat op mijn probleem van toepassing is.
Mijn mailtje is net verstuurd, dus ik hoop inderdaad op een snel antwoord van Canon.
Jij heel erg bedankt voor het meedenken.

Goed weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan