CH3HNAS (conceptronic) valt steeds "in slaap" met zijn netwerktoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpelmees

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Hallo, het volgende probleem dient zich aan> Ik maak gebruik van een CH3HNAS (home media store) voorzien van twe hd's van in totaal 2,3 gb. de schijven staan in JBOD.
een gedeelte wordt gebruikt om mijn videobestanden te streamen naar mijn ACRYAN HD mini2 mediaplayer. Dat werkt prima.... maar... als ik deze een tijd niet gebruik (een uur of langer, kan mijn mediaplayer de server niet meer terugvinden op het netwerk, waardoor er niets te streamen valt. Als ik dan mijn pc aanzet, waarop ik twee netwerk shares heb gemaakt naar de mappen op de mediaplayer, heb ik na opstarten pc, meteen contact met de NAS. Als ik dan mijn mediaspeler aanzet, ziet deze mijn NAS ook weer en kan ik weer streamen. PC uit... uurtje rust en na aanzetten van mediaplayer geen NAS meer te zien. alles zit in dezelfde werkgroep naam. Nas en player hebben een statisch ip adres en samba en de UPnP AV mediaserver op de NAS staat eveneens ingeschakeld... Ik heb de moed opgegeven en geen idee waar het probleem zit. Beiden aangesloten op Netgear 3700 router. Ook verwisseling van deze router met Linksys WRT320N, naakt geen verschil :o:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan