Chaintech CT-6BTM doet sirene na

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timendus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Beste mensen,

Ik heb laatst een oud PCtje gekregen, met een CT-6BTM moederbord (althans, dat denk ik, want via deze website kwam ik daar op uit) en een Pentium III processor erop. Bij mijn eerste poging om het ding aan te zwengelen gebeurde er helemaal niets. Een andere voeding aansluiten geeft al een stuk meer leven (lampjes branden, ventilatoren draaien) maar het moederbord geeft een sirene door de PC speaker, en ik krijg geen beeld.

Kan iemand mij vertellen wat deze sirene betekent? Ik heb al het RAM verschoven/vervangen, evenals de videokaart, en het lijkt allemaal niets uit te maken. Is m'n processor kaduuk?

Misschien is dit de "Kast open" (="Cover open") beveiliging.
Sluit de systeemkast goed af, en probeer het dan opnieuw.

Tijs.

Zou het? Hoe wordt dit door het moederbord gedetecteerd dan? Kan ik dat niet even uitzetten? :P

Ik heb juist de hele boel uit elkaar liggen zodat ik makkelijk onderdelen kan vervangen :) Maar goed, ik zal es de voeding vervangen en wat zinnige dingen eraan hangen, en kijken of de "sirene" dan nog gaat.

Is er niet ergens een handleiding van dit moederbord te vinden (anders dan wat ik al had gevonden) waarin de verschillende piepjes worden beschreven..?

Moet je in de BIOS kijken of die "Cover open" beveiliging erin zit. Sommige systeemborden (o.a. sommigen die bij Acer computers worden geleverd en ook sommigen die in Compaq computers werden geleverd) hebben zo'n waarschuwingssysteem.

Vaak kun je die beveiliging ook weer uitzetten in de BIOS.

Kijk even hier en/of hier om hopelijk wat meer informatie over je moederbord te verkrijgen (beiden heten 6btm, maar met een aparte subnaam).

Succes,

Tijs.

Helaas, ik kom niet in m'n bios. Ik krijg überhaupt geen beeld, en aan de geluiden te horen komt het systeem ook niet zo ver.

De links waar je naar verwijst bevatten geen documentatie. Ik heb even de docjes bij de driver software en bios update software doorgebladerd, maar daar vind ik ook niks zinnigs...

Akelig gevalletje dit... :)

Wat je altijd nog kunt doen is alles loshalen (inclusief geheugen).

Dan nogmaals de videokaart erin stoppen (misschien eerst de contactpunten met alcohol schoonmaken).

Dan opnieuw proberen op te starten. Hopelijk krijg je dan wel beeld, en kun je misschien ook in de BIOS komen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan