Change cursor on WYSIWYG web builder

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarrellDD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Hallo, ik heb een kleine vraag, ik maak momenteel een website en wil daarvan de cursor changen, ik gebuik dit in de body tag van WYSIWYG web builder:
style="cursor: url(cursor.cur);">
maar het werkt niet.

Weet iemand hoe ik dit werkend krijg...
Groeten en Bedankt
DarrellDD

Hoi DarrellDD,
Even een paar tegenvragen. :)
  • Kan je de cursor wel zien als je die los in de browser opvraagt?
    Als dat ook in geen enkele browser resultaat geeft, kan het zijn dat de cursor-afbeelding niet correct is opgeslagen. Klopt de .cur extensie wel? Een .gif zou het bv. ook moeten doen (al of niet met transparantie)
  • Wat is die browser? Toevallig Internet Explorer 8 of Opera 9.3 of Safari 3?
    IE8 doet het alleen de pagina een geldig Doctype heeft, Op9.3 en Saf3 kunnen het niet.
  • Zie ook hier en hier.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
______
En ik durf 't bijna niet te zeggen: zit de cursor wel in dezelfde map als de pagina? En is ie ook geüpload? ;)

Hallo,

Ja, ik kan de cursor zien in een los venster en in mijn webbrowser
Ik gebruik Internet explorer 9 en chrome, die ondersteund nu ook een andere cursors.
ik heb de cursor in de homemap (/htdocs/cursor.cur) staan en het cursor.cur genoemd.
ik werk wel via een WYSIWYG web builder, zou dit een hinder kunnen zijn? en waar precies moet ik de cursor code plaatsen ik kan het in de volgende categorieën zetten

• Start van Pagina
  • Tussen Head Tag
  • binnen Body tag
  • begin van Body
  • einde van Body
  • einde van Pagina

Met vriendelijke groet
DarrellDD

Het komt in een stijlblokje aan het eind van de <head> van de pagina (of in je css-stylesheet, als dat er is).
HTML:
...
<head>
...
<style type="text/css">
body {
   cursor: url(cursor.cur), auto;
   }
</style>
<head>
<body>
...
enz.
Het is handig om er nog "auto" achteraan te zetten, dan kan daarop teruggevallen worden door browsers die geen zelfbouw-cursors ondersteunen.
Op de bovenstaande manier zou de nieuwe cursor het op de hele pagina moeten doen, behalve bij links, waar het gewone handje verschijnt.
Maar je kunt de eigen cursor ook alleen op een bepaald element zetten, bv. alleen op de links. Dan doe je dit:
Code:
a {
   cursor: url(cursor.cur), auto;
   }
Met vriendelijke groet,
CSShunter

CSS Hunter Heel erg bedankt! je hebt me echt geholpen, Het werkt nu perfect!!!

THNX!
DarrellDD

Ik heb trouwens ook gevonden waarom het niet werkte en ik had de verkeerde code nu de goede (Thanks CSShunter)
en een zo'n elastieke lijn balletjes, door die bugde het.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan