Opgelost Change icons folders and shortcuts software

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Change icons folders and shortcuts software.
Weet iemand goede software. Ik wil die images wissen en de normale Windows icons.

Snap niet helemaal de vraag, heb je nu afwijkende icoontjes dan?

Die overlay als de map of shortcut content bevat wil ik niet meer, is storend.
De pijl bij shortcuts moet wel blijven.

Folder Marker geprobeerd en niet gelukt.

Je bedoelt de icons van de snelkoppelingen?
Die kan je via de eigenschappen wijzigen.

Dat Windows zo moeilijk kan zijn. Ik maak een nieuwe map dan krijg ik de icon van een folder waar niets op staat. Plaats ik een document of een toepassing in de map dan krijg ik een overlay van dat document of toepassing op die icon en dat wil ik niet.

Klik met rechts op de folder, dan op Properties.
Klik vervolgens op Customize > Change Icon

Folder.png

Dat Windows zo moeilijk kan zijn. Ik maak een nieuwe map dan krijg ik de icon van een folder waar niets op staat. Plaats ik een document of een toepassing in de map dan krijg ik een overlay van dat document of toepassing op die icon en dat wil ik niet.
Ook dat kan je bij de eigenschappen in verkenner uitschakelen in het menu beeld>map opties
Altijd pictogrammen.......... en Bestandspictogram............. uitvinken.

Naamloos.jpg

Laatst bewerkt:
Ja, jij zult ongetwijfeld gelijk hebben, Echter ik durfde dat niet aan omdat ik dacht dat dit invloed kon hebben op alle weergaven van afbeeldingen/images/video's e.d. (de normale bestanden). Dus ik heb nu handmatig (150 st) een ander pictogram gekozen (volgens post 8) en kijk of die mappen stabiel blijven qua pictogram.
De rest van de mappen op de pc is niet zo belangrijk.

Windows 11 heeft wel weer een andere "folder" dan W10. Erg vervelend, Immers het gaat om dezelfde dataschijf. Daar is weer niet aan gedacht door MS. Het moet altijd anders. Men begrijpt niet dat mensen daar gevoelig voor kunnen zijn.

Bedankt voor de hulp.👍

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan