Chaos na nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

bokke84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Berichten
1
Zo... hier ff een pittige

Ik had een compaq pressario desktop home pc (via pc project) Daarvan is de voeding kapot gegaan (echt onherstelbaar) en daarom heb ik besloten om maar een nieuwe aan te schaffen maar wel m'n gevens te bewaren natuurlijk.

Nu is mij een nieuwe computer geleverd (specificaties weet ik allemaal niet oh) waarin mijn oude cd-romspeler, mijn later geplaatste cd-brander die dus uit m'n compaq komen.

Daarnaast zit er in m'n nieuwe compu dus een nieuw moederbord en een nieuwe harde schijf. Als ik zo opstart doet ie helemaal nix omdat die harde schijf leeg is en er verder nix in zit. Hij boot nie.. hij doet gewoon nix!
Als ik m'n oude harde schijf erbij hang (met daarop windows 98) boot hij wel netjes en begint windows 98 op te starten. Maar dan krijg ik een hele reeks foutmeldingen en errors en "nieuwe hardware gevonden" omdat die oude cpq harde schijf dat nieuwe moederbord niet kent natuurlijk.

De vraag: hoe kan ik nu zorgen dat ik m'n nieuwe harde schijf (die nu dus helemaal leeg is) windows 98 ('k heb cdrom) geinstalleerd krijgen? Hij boot niet zonder dat die cqp harde schijf erbij hangt maar die moet er juist niet bij!!

<help me!!!> :confused:
 
Die nieuwe HD formateren. De problemen die je nu hebt, komt zeer waarschijnlijk door conflicten met de reeds aanwezige drivers van je oude hardware.
 
Het beste is op je nieuwe HD Windows te installeren, en je oude HD als slave te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan