Chaotische lay-out

Status
Niet open voor verdere reacties.

dippy

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2002
Berichten
229
Bijgevoegd een worddocumentje.
Ik probeer de nummering, maar ook de tekst op een lijn te krijgen. (zie: “gewenste lay-out”) De tekst loopt nu bijvoorbeeld steeds door en het begin van de regels ziet er ook niet bepaald strak uit. Nu kan ik dit wel handmatig doen, maar het is een heel groot document, geen beginnen aan.
Weet iemand hoe ik dit sneller kan oplossen?
Alvast erg bedankt!
 

Bijlagen

  • chaos.doc
    26,5 KB · Weergaven: 28
jawel,

redelijk eenvoudig te realiseren:

selecteer je gehele document
ga vervolgens naar "opmaak", "tabs" en stel een paar tabs in.
Links inspringen (alinea opmaak) is ook een toverwoord in deze.
Min of meer : voila.


Verreweg de meest snelle optie is te kiezen voor "automatische opmaak" terwijl alle tekst is geselecteerd, probeer het maar eens...............
 
Laatst bewerkt:
Eh ja die paar tabs Pasja, dat was nou juist het probleem. Ik had al van alles geprobeerd.
Het goede nieuws is: Door jouw opmerking wist ik waar ik moest zoeken in het Helpmenu. Bedankt!
De oplossing is nog simpeler dan simpel:

"Selecteer de alinea waarop u de negatieve inspringing (een inspringing in de linkermarge) wilt toepassen.
Als de horizontale liniaal niet wordt weergegeven, klikt u in het menu Beeld op Liniaal.
Sleep de markering Links inspringen op de horizontale liniaal naar de positie waarop u de alinea wilt laten beginnen"
 
Bij nader inzien werkt de oplossing van de helpfunctie toch niet zo als ik had gehoopt. Ik ga nog even experimenteren met de auto-opmaak..
 
je kan eerst alle tekst selecteren en dan in het menu "bewerken" kiezen voor "vervangen" en alle bestaande tabs laten vervangen door.... niets. Doe dezelfde truuk met 2 of meer spaties (laten vervangen door niets) en als alle tabs en 2 of meer spaties zijn verwijderd, een of meerdere nieuwe "frisse" tabs instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan