chart control

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefferson2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
1
Ik ben momenteel een programma aan het schrijven, waarbij de nadruk ligt op grafieken. Ik ben echt een newbie op het gebied van programmeren. Ik gebruik visual studio 2010 - Visual basic
In de programmatuur staan verschillende wiskundige functies omschreven. Door input van users in verschillende textboxes worden deze functies omgezet in een grafiek.

Hier gaat het dan ook meteen fout. De data, die in lijnen wordt weergegeven, is perfect. Ik zit echter met de x- en y-assen. Ik ben echt al zolang met dit probleem bezig. Na invoer van de user wordt er een grafiek gecreëerd. De x-waarden beginnen vaak in het negatieve gedeelte en eindigen in het positieve gedeelte. De X-waarden van de grafiek kan echter van X=-1000 t/m X=-0.0001 lopen tot het eindpunt X= 1 t/m 100. Het automatisch plotten van de grafiek is nodig, omdat deze anders niet overzichtelijk zijn en te klein of te groot opschalen.

Hoe krijg ik gridlines op gehele getallen en vervolgens op specifieke intervallen (in een automatische plot) en hoe krijg ik mijn snijpunt met de x-as en y-as goed weergegeven dmv een dikke X- en Y-as.

Ik heb echt dringend jullie hulp nodig, want dit project is ter afsluiting van mijn bachelor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan