Chat geschiedenis van iemand anders????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Butterfly24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
HELP :confused:
Vanmiddag zat ik nietsvermoedend iets op te zoeken op de laptop van mijn vriend, toen ik in -mijn ontvangen bestanden- een zeer korte chatsessie aantrof die mij deed vermoeden dat hij contact heeft met iemand. De sessie bestond slechts uit korte woorden of tekens en was op verschillende dagen en tijdstippen. De namen waren ook fictief.
Bij thuiskomst confronteerde ik hem hiermee en hij zegt van niets te weten en snapt niet hoe dit op zijn computer komt. Hij wil nu dolgraag bewijzen dat dit inderdaad zo is en ik wil de onderste steen boven. Kan iemand mij vertellen hoe dit op zijn computer kan komen? Is het op een andere manier mogelijk dan dat hij het zelf heeft gedaan?

In het log bestand staat meestal een email adres. (Meestal bovenin het bestand). Is die van jou? Of van je vriend. (Je hoeft het hier niet te posten hoor ;))

In het log bestand staat meestal een email adres. (Meestal bovenin het bestand). Is die van jou? Of van je vriend. (Je hoeft het hier niet te posten hoor ;))

Nee, er is nergens een e-mailadres te bekennen. Je krijgt een soort tabel met dag, tijd, 2 namen en het bericht zelf. De namen zijn dan die fictieve namen.

thx voor het meedenken....

Denk dat ik verkeerd lees.

In die map met ontvangen bestanden staan niet nog meer logg's? (Neem aan dat je het over je vriend hebt die contact heeft met een andere vrouw? :rolleyes:)

Weet je zeker dat dit contact niet met jou is geweest? Je kan op msn namelijk ook de naam die je van de ander ziet aanpassen, wellicht dat hij dat een keertje heeft gedaan?

De kans dat je de verkeerde chatlogs "download" lijkt me sterk, want volgens mij slaat hij ze vanaf je pc zelf op, en download hij ze niet.

Het kan uiteraard ook zo zijn dat er eens een vriend op zijn pc heeft gezeten, die via msn dit gesprek heeft gevoerd. Maar ik meen dat je op in de map ontvangen bestanden eerst nog op een email adres moet klikken voor je de chatgeschiedenis krijgt te zien. Ze zijn dus gesorteerd op email, en dan lijkt die kans me zeer klein, aangezien het me niet lijkt dat een vriend op zijn msnadres mag chatten. (Ik kan dit niet controleren omdat ik zelf geen windows gebruik, maar ik meen me dit te herinneren, check het even na ;) ).

Overigens, ik wil niet beschuldigend overkomen, maar is zijn msn geschiedenis niet zijn zaak? Mijn vriendin zit regelmatig op mijn pc, en kan zo alle geschiedenis lezen. Er staat niets prive's (tegenover haar dan) in, maar toch ga ik ervan uit dat ze dat niet leest. Net als ik die van haar niet lees als ik op haar pc zit. Kwestie van vertrouwen.

In ieder geval veel succes ermee, ik hoop dat het mee valt ;)

ps. ik bedenk me net dat je vrij makkelijk kan zien met welk email adres dit is gedaan (al is dit makkelijk te manipuleren). De logs staan in een map, bijv. "pietjansen131233219". Die cijfers hebben er niets mee te maken, maar het emailadres is dan pietjansen@hotmail.com, of pietjansen@gmail.com (enz). Als je weet waar het mee begint kan je iig checken of jij het bent. (maar die mapnaam is simpel aan te passen, dus het zegt niet alles)

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat dit contact niet met jou is geweest? Je kan op msn namelijk ook de naam die je van de ander ziet aanpassen, wellicht dat hij dat een keertje heeft gedaan?

De kans dat je de verkeerde chatlogs "download" lijkt me sterk, want volgens mij slaat hij ze vanaf je pc zelf op, en download hij ze niet.

Het kan uiteraard ook zo zijn dat er eens een vriend op zijn pc heeft gezeten, die via msn dit gesprek heeft gevoerd. Maar ik meen dat je op in de map ontvangen bestanden eerst nog op een email adres moet klikken voor je de chatgeschiedenis krijgt te zien. Ze zijn dus gesorteerd op email, en dan lijkt die kans me zeer klein, aangezien het me niet lijkt dat een vriend op zijn msnadres mag chatten. (Ik kan dit niet controleren omdat ik zelf geen windows gebruik, maar ik meen me dit te herinneren, check het even na ;) ).

Overigens, ik wil niet beschuldigend overkomen, maar is zijn msn geschiedenis niet zijn zaak? Mijn vriendin zit regelmatig op mijn pc, en kan zo alle geschiedenis lezen. Er staat niets prive's (tegenover haar dan) in, maar toch ga ik ervan uit dat ze dat niet leest. Net als ik die van haar niet lees als ik op haar pc zit. Kwestie van vertrouwen.

In ieder geval veel succes ermee, ik hoop dat het mee valt ;)

Uiteraard is het zijn zaak, ik stuitte hier ook bij toeval op. Maar toen ik het zag zag ik dat het meer was dan een gewoon contact, dus tja dan wordt het ook mijn zaak he :confused:
De pc is pas nieuw en wordt alleen door hem gebruikt en het is echt niet met mij geweest. In ieder geval bedankt!

Uiteraard is het dan ook jouw zaak, ik bedoelde het niet kwaad ;)

Anyways: kan je niet kijken naar de mappenstructuur? Als je eerst op zijn emailadres moet klikken voordat je bij de logs bent is het vrijwel zeker dat het vanuit zijn account is gedaan. Als je eerst op een ander email adres moet klikken is het vrijwel zeker vanuit een dat andere gedaan. Als je nergens op moet klikken weet ik het zo niet.

Dit is overigens niet 100% zeker, het is mogelijk dit te manipuleren door de log van map te verplaatsen.

Houdt er ook rekening mee dat een grappenmaker dit gesprek kan hebben gevoerd toen hij even niet bij zijn pc aanwezig was. Het is een kleine kans, maar het zou wel heel erg zijjn als een goede relatie door zo'n grappenmaker op de klippen loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan