chat messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

little john

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hallo,
ik heb sinds een poosje internet op mijn linux computer en ik wil graag een messenger op mijn pc zonder een nieuw emailadres aan te hoeven maken.
ik heb een mandrake apparaat.
weet er iemand een messenger?

bedankt alvast.

zelf gebruik ik kopete link
maar aMSN is ook een goede link

beiden kunnen gewoon de MSN vervangen op linux

ik zie hier al direct een windows ziekte, Bijna elke linux distributie gebruikt wel een package managment, het komt erop neer dat jij zegt tegen dat package managment ik heb dat die software nodig, hij download het voor jouw van een de betrouwbare servers, en installeerd het voor jouw. Vervolgens gaat hij nog regelmatig zien voor elk programma of er updates zijn.
En dan nog zeggen dat sommige mensen linux moeilijk vinden.
Bij mandrake weet ik wel niet juist waar het steekt maar er moet toch ergens een config scherm zijn ofzow.

BTW ik gebruik gaim, deze past mooi bij gnome.

PS ben je zeker dat het mandrake is deze is heel oud, sinds een aantal jaar is de naam veranderd in mandriva.

werkt niet

ik zie hier al direct een windows ziekte, Bijna elke linux distributie gebruikt wel een package managment, het komt erop neer dat jij zegt tegen dat package managment ik heb dat die software nodig, hij download het voor jouw van een de betrouwbare servers, en installeerd het voor jouw. Vervolgens gaat hij nog regelmatig zien voor elk programma of er updates zijn.
En dan nog zeggen dat sommige mensen linux moeilijk vinden.
Bij mandrake weet ik wel niet juist waar het steekt maar er moet toch ergens een config scherm zijn ofzow.

BTW ik gebruik gaim, deze past mooi bij gnome.

PS ben je zeker dat het mandrake is deze is heel oud, sinds een aantal jaar is de naam veranderd in mandriva.

ik weet vrij zeker dat het mandrake is athans het convig programma heet: mandrakelinux configuratiecentrum.
maar als ik in de pakkage op instaleren druk vraagt hij om een of andere CD.

doei

Zoals ik al zei mandrake is oud, en is een tijdje geleden van naam veranderd naar mandriva. Het is opzich wel een goede distro, nog nooit gebruikt zelf. Ik ben nogal debian fan en gebruik dus debian en ubuntu (gebruiksvriendelijk op debian gebasseerd met nieuwere software)
Ubuntu heeft een heel grote nederlandse community www.ubuntulinux.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan