Chatbox enkel online op specifieke datum en uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghesa

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Hellow,

Ik zit met een probleempje, op de site van onze jeugdbeweging zou ik een chatbox willen plaatsen maar die chatbox zou alleen de woensdag en de zondag tussen 20 en 22 uur online mogen zijn.

Ik denk dat dit met javascript zou mogelijk moeten zijn maar ik ken (bijna) niets van javascript...

grtz Ghesa

In mijn beleving zou ik die moeite niet doen, en gebruik maken van flashchat

Kost maar 5$, integreert in zo'n beetje alle forum software, maar kan ook stand-alone gedraaid worden.

Let wel op dat je bij de aankoop niet ook gaat betalen voor add-in modules, selecteer alleen het basis-pakket (tenzij je wel belang hebt bij de add-in modules). De add-in modules kosten trouwens ook maar 5$.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb gratis chatboxen genoeg gevonden maar ik zoek alleen nog iets waarmee ik de chatbox kan laten zien of niet in mijn html file

iets als: if (datum en uur) is between wo 20 en 22h than <iframe met chatbox>, if not: "Sorry maar de chatbox is enkel toegankelijk de woensdag tussen 20 en 22h!"

Maar dat dan in javascript code, kheb al vanalles geprobeerd maar 't lukt mij ni om dat in code te krijgen!

Ik denk niet dat je dat gaat helpen: Zodra de gebruikers weten welke échte aanroep er achter de chatbox zit, zullen ze wellicht gaan proberen rechtstreeks naar de chatbox te gaan.

Lijkt mij de beste optie om geautomatiseerd de chatbox-software om 22:00 uur elke dag te verplaatsen buiten je webroot, en tegen 20:00 weer terug te plaatsen.

Je kunt er dan tijdelijk in die map een plaatsvervangende php of htm plaatsen die meldt dat de chat alleen tussen 20:00 en 22:00 beschikbaar is.

Tijs.

Onze leden zijn niet slim genoeg om dit te vinden,
en moesten ze het vinden geen ramp,

we doen het gewoon op speciale momenten zodat we op die momenten volk hebben de de chatbox niet leegbloedt: u weet wel, u kijkt op de chatbox, weer niemand online, dan zullen ze niet vlug meer kijken é, maar wanneer er specifieke dagen en uren kan gechat worden zullen ze wellicht massal dan op de chatbox komen kijken...

Dus ik denk dat die code wel handig zou kunnen zijn, tenzij iemand anders nog een ideetje heeft...

ik heb gratis chatboxen genoeg gevonden maar ik zoek alleen nog iets waarmee ik de chatbox kan laten zien of niet in mijn html file

iets als: if (datum en uur) is between wo 20 en 22h than <iframe met chatbox>, if not: "Sorry maar de chatbox is enkel toegankelijk de woensdag tussen 20 en 22h!"

Maar dat dan in javascript code, kheb al vanalles geprobeerd maar 't lukt mij ni om dat in code te krijgen!
Dit is een klein scriptje dat dat doet: :)
PHP:
<script type="text/javascript">
 var datum = new Date();
 var dag = datum.getDay(); // zondag - zaterdag = 0 - 6
 var uur = datum.getHours();
 if ((dag == 3 || dag == 0) && (uur == 20 || uur == 21)) {
  document.writeln('<iframe ...></iframe>');
  } else {
  document.writeln('De chatbox is alleen woensdag en zondag tussen 20 en 22 uur aanwezig!');
  };
</script>

Vr.Gr. Egel.

Het lukt mij toch niet...
Dit is mijn html code

Code:
<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Language" content="nl-be">

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">

<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<title>Nieuwe pagina 4</title>

<base target="_self">
</head>

<body stylesrc="../foto's/index5.htm" background="../binnenkant.gif" bgproperties="fixed">

<blockquote>

<blockquote>

<p align="left">&nbsp;</p>

<p align="left"><span style="font-size: 14px"><br>

</span>

<font face="Tahoma" color="#FF0000" style="font-size: 23px">Chatbox</font><span style="font-size: 23px"><br>

</span><span style="font-size: 14px">

<br>

<script type="text/javascript"> 

var datum = new Date(); 

var dag = datum.getDay(); // zondag - zaterdag = 0 - 6 

var uur = datum.getHours(); 

if ((dag == 0 || dag == 3) && (uur == 20 || uur == 21)) { 

document.writeln('<iframe name="I1" width="638" height="452" src="chatbox.htm" marginwidth="1" marginheight="1" scrolling="no" border="0" frameborder="0" align="left">
</iframe>'); 

} else { 

document.writeln('Er kan alleen maar op woensdag en zondagavond tussen 20 en 22 uur gechat worden!'); 

}; 

</script>

wat doe ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
Je pagina gaf de foutmelding: 'tekenreeksconstante is niet afgesloten'. Dat kwam door deze regel(s):
Code:
document.writeln('<iframe name="I1" width="638" height="452" src="chatbox.htm" marginwidth="1" marginheight="1" scrolling="no" border="0" frameborder="0" align="left"></iframe>');
Als je het op één regel zet, zoals hierboven, dan doet ie het. :)

Vr.Gr. Egel.

Ik zou ipv document.writeln(<iframe etc dit doen:
alert("Chat is gesloten");
// Ga terug als mogelijk
history.go(-1);
// Redirect anders naar index
self.location="index.htm";

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan