Chatlogs verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

50cent_

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2006
Berichten
17
Een vriendin van mij is een bezit gekomen van mijn chatlogs die op mijn externe harde schijf stonden. Ik vermoed dat ze deze bestanden heeft gekopieerd. Ik wil nu een programma schrijven die alle XML bestanden die vanaf 20-03-07 op haar schijf zijn aangemaakt verwijdert. De verwijderde bestanden moeten niet meer in haar recycle-bin terug te vinden zijn. Wie kan mij helpen???:confused:

PS: I need to solve this pronto
 
Laatst bewerkt:
bijna iedereen krijgt antwoord op hun vragen, wrm ik niet?

PS: Ik zit nog steeds in nood
 
Heel erg behulpzaam ben jij. Daarvoor heb ik een topic gemaakt, om zulke antwoorden te krijgen. Heel erg bedankt.

Grow up
 
Blijkbaar heeft niemand een idee of hebbe ze geen zin om te helpen, ik heb geen idee hoe het moet, ik denk dat je ee nieuw component zal moeten toevoegen, en dan iets met data proberen..

Succes ermee..:cool:
 
Ik ben toevallig geen expert in VB, maar dit is denk ik wel een heel simpele opdracht.

ik heb zelf dit geprobeerd dat helaas niet werkt en ook geen XML bestanden kan onderscheiden

sub start
FolderName = "C:\"
Set fso = CreateObject("scripting.filesystemobject")
Set fld = fso.getfolder(FolderName)
datum = DateValue(#3/20/07#)
iterate fld, datum
End Sub

Sub iterate(ByRef fld, datum)
Set subfolders = fld.subfolders
Set Files = fld.Files
For Each file In Files
If file.DateCreated > datum Then
wscript.echo "Deleting " & fld.Path & "\" & file.Name & " Date Created: " & file.DateCreated
On Error Resume Next
file.Delete
End If
Next
For Each folder In subfolders
iterate folder, datum
Next
Set subfolders = Nothing
Set Files = Nothing
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Je wilt haar dus een progje sturen, en drukt ze op de knop is ze alles kwijt?

Je zult met Kill & App.Path moeten werken, weet ook niet precies hoe dat werkt, want daar werk ik nooit mee, het enig probleem is dan nog de data

Ik zal even voor je zoeken!
 
thnx:cool: zou jij ook dat beginsel van mij alvast kunnen controleren op fouten en aanpassen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat gevonden, ik weet niet precies hoe de chatlogs van naam zijn, maar misschien weet jij dat en kun je hiermee verder.

Kopieer deze code, en maark een Command op je Form, maak er zelf een mooie Lay-Out bij alsof het lijkt dat ze wat leuks doet. Klikt ze op de knop gebeurt er iets heel anders.


Succes ermee, :rolleyes:

Code:
Sub DestroyFile(sFileName As String)
    Dim Block1 As String, Block2 As String, Blocks As Long
    Dim hFileHandle As Integer, iLoop As Long, offset As Long
    'Create two buffers with a specified 'wi
    '     pe-out' characters
    Const BLOCKSIZE = 4096
    Block1 = String(BLOCKSIZE, "X")
    Block2 = String(BLOCKSIZE, " ")
    'Overwrite the file contents with the wi
    '     pe-out characters
    hFileHandle = FreeFile
    Open sFileName For Binary As hFileHandle
    Blocks = (LOF(hFileHandle) \ BLOCKSIZE) + 1


    For iLoop = 1 To Blocks
        offset = Seek(hFileHandle)
        Put hFileHandle, , Block1
        Put hFileHandle, offset, Block2
    Next iLoop
    Close hFileHandle
    'Now you can delete the file, which cont
    '     ains no sensitive data
    Kill sFileName
End Sub

Private Sub Command1_Click()
DestroyFile ("Doe hier de naam van het bestand dat je wilt verwijderen, kweet niet of je het alleen kan met de naam of dat ook de hele path erbij moet, moet je ff proberen")
End Sub
 
thnx:cool: ik moet helaas ff weg, maar de topic is nog open voor als anderen nog iets aan willen toevoegen:thumb:
 
Laatst bewerkt:
punt 1: zoiets als dit is illegaal je mag namelijk niet zomaar bestanden ook al waren ze oorsprokelijk van jou niet verwijderen als deze op een computer staan die niet van jou is zonder een gerechtelijk bevel.
punt 2: een beetje goeide programeur negeert punt 1. lol
punt 3: ik heb deze probleem stelling ff gegoogled en kwam op deze site terecht:
http://www.thescripts.com/forum/thread14339.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan