Chargeotto
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 aug 2007
- Berichten
- 147
Voor een project van school ben ik bezig met een spel, waarbij 4 spelers tegen elkaar spelen.
Nu gebruik ik bij het scherm waarin de spelers kunnen joinen, een thread, die elke seconde een bericht stuurt naar de andere spelers of ze hun naam willen terugsturen.... zodat iedere seconde de tabel met spelers geupdate kan worden.
Nu kunnen de spelers ook chatten tegelijk. En dit gaat via dezelfde socketverbinding, via een printStream....
Alleen af en toe crasht alles. Zou dit misschien kunnen komen doordat dan bijv. een chatbericht precies op hetzelfde moment als de spelerupdate wordt verzonden?
Ook als ik met 4 spelers tegelijk heel snel tegen elkaar zit te chatten, crasht alles.
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?... zodat de Server alle berichten gewoon blijft ontvangen, zonder dat alles crasht als er meerdere berichten ophetzelfde moment komen....
Nu gebruik ik bij het scherm waarin de spelers kunnen joinen, een thread, die elke seconde een bericht stuurt naar de andere spelers of ze hun naam willen terugsturen.... zodat iedere seconde de tabel met spelers geupdate kan worden.
Nu kunnen de spelers ook chatten tegelijk. En dit gaat via dezelfde socketverbinding, via een printStream....
Alleen af en toe crasht alles. Zou dit misschien kunnen komen doordat dan bijv. een chatbericht precies op hetzelfde moment als de spelerupdate wordt verzonden?
Ook als ik met 4 spelers tegelijk heel snel tegen elkaar zit te chatten, crasht alles.
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?... zodat de Server alle berichten gewoon blijft ontvangen, zonder dat alles crasht als er meerdere berichten ophetzelfde moment komen....