CHCKDSK steeds bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Berichten
314
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken het probleem dat steeds na opstarten het programma CHCKDSK de schijf gaat controleren. Ik heb geen idee waarom dat is. Heb inmiddels wel hier op 't forum gelezen dat je in veilige modus CHCKDSK /f kan doen maar weet niet hoe ik dat moet doen. Hoe start je in veilige modus? En wat dan verder?

Ik hoor graag van jullie.

M.vr. gr.

Peter
 
Je hebt last van een vies bitje.
Een manier om eraf te komen.

Ook met chkdsk /f in de dosbox wil, en na het rebooten draait hij weer een chkdsk, wel helemaat uit laten lopen, want het duurt even, de computer start vanzelf weer op.
 
Lange Pier zei:
Je hebt last van een vies bitje.
Een manier om eraf te komen.

Ook met chkdsk /f in de dosbox wil, en na het rebooten draait hij weer een chkdsk, wel helemaat uit laten lopen, want het duurt even, de computer start vanzelf weer op.


Sorry hoor, ik snap er niet zo veel van. Vraag is dus nog steeds: Hoe los ik het probleem op? In 'uitvoeren' naar dos gaan? En hoe moet dat ook weer? Heb even gelezen op de site van FSUTIL via jouw link, maar ook daar snap ik niks van. Is voor mijn beperkte kennis te gecompliceerd. Kan je stap voor stap proberen uit te leggen, alsof ik een kind van zes ben, hoe het moet? Alvast bedankt,

Groetjes

Peter
 
Tiep cmd in uitvoeren, krijg je een dos venster, daar tiep je chkdsk /f in, geef ja op, en reboot, en wacht daarna of tot hij vanzelf doorstart.
 
Even off topic, als het ff mag...

Sorry ik kon het niet laten. De auteur van deze topic bewijst met zijn vraag voor de zoveelste maal dat een "goed" Operating System eigenlijk volledig transparant zou moeten zijn voor de gebruikers.
Men zou eigenlijk niet eens moeten merken dat het OS bestaat ! ... in plaats van aan Operating Systemen uren en dagen te moet besteden om een PC te kunnen aan de praat krijgen.... en behouden.

Zoals men eerst notenleer en muziek instrumenten moet leren bespelen, alvorens men na maandenlang werk ietwat deftig resultaat kan boeken. Of een cursus automeanicien volgen om met de auto te rijden.

Dit was een eenvoudige vraag voor een eenvoudig probleem. Die vraag zou niet eens moeten een bestaansreden hebben ! En wij maar betalen hé Bill !

Ik zag een man zijn laptop terug naar de winkel inleveren omdat hij er niets mee kon aanvangen, zoals hij dat vroeger op zijn typmachine gewoon was. Had hij volledig ongelijk ?
 
Laatst bewerkt:
Beste Merel@helpmij, er staat nergens dat je windows MOET gebruiken, net zo min dat je een computer zou moeten hebben, en als er nu eens een computervaardigheidsbewijs zou komen, die uiteraard veel geld zou kosten, is niemand het daar ook mee eens.

Ik draai nu met deze installatie met XP, vanaf het uitkomen ervan, alle problemen zelf opgelost, maar dat komt omdat ik ermee ben opgegroeid en er ook interesse in had, ook alle vorige versies en dos of unix, het is voor mij geen probleem.

Indien je problemen met je auto hebt, ga je, als je er geen verstand van hebt, ook niet zelf klungelen.

En als moeite hebt om te betalen voor een, inderdaad, niet deugdelijk produkt, stap over naar Linux, is helemaal gratis.

PS, de meeste problemen worden veroorzaakt door de gebruikers, niet door het OS.
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier. Volledig akkoord met je reactie!
Net precies wat ik er mee bedoelde... je bleef er zelf constant mee bezig.
(en men moet er bezig mee blijven om geen problemen te ondervinden bij gewoon gebruik)
 
Ik wil er ook nog wat aan toevoegen.

Net wat al aangegeven is is het vaak de gebruiker die de problemen veroorzaakt. Maar dat niet alleen ook hardware is vaak debet aan het niet goed functioneren van windows. Maar wat is nu makkelijker om windows maar de schuld te geven.
 
Voortdurend hardnekkige cgdsk

Lange Pier zei:
Tiep cmd in uitvoeren, krijg je een dos venster, daar tiep je chkdsk /f in, geef ja op, en reboot, en wacht daarna of tot hij vanzelf doorstart.


Hallo Lange Pier, hier ben ik helaas toch weer terug met de vraag over chdsk. Het werkte dus niet zoals jij zei. Kijk maar even naar de screen-image die ik gemaakt heb van wat ik gedaan heb. Hier is de link van de pagina op mijn website met het plaatje.

http://home.wanadoo.nl/petervanbeveren/index_37.htm

index_37.htm
 
Laatst bewerkt:
Gereboot, en toen? helemaal uit laten lopen?

Probeer het eens zo, download de regfix in line 82 op deze site, dubbelklik op disablecheckdisk.reg, in de map waar hij staat, na het downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Gereboot, en toen? helemaal uit laten lopen?

Probeer het eens zo, download de regfix in line 76 op deze site, dubbelklik op disablecheckdisk.reg, in de map waar hij staat, na het downloaden.

Welke link moet ik klikken op deze regel?

76. Power Off or Reboot After Shutdown Auto End Tasks to Enable a Proper Shutdown - Undo Is dat 1: Off, 2: Reboot of 3: Undo

Waar moet ik de regel "disablecheckdisk.reg" vinden? Kan je een pad opgeven?

Moet ik "regedit" doen in "uitvoeren? en in welk onderdeel? Sorry hoor Pier, maar voor mij is dat allemaal echt abacadabadarabrabdabfra................ hhahahahahahaha......
 
Gereboot, en toen? helemaal uit laten lopen?

Probeer het eens zo, download de regfix in line 82 op deze site, dubbelklik op disablecheckdisk.reg, in de map waar hij staat, na het downloaden.


Met regel 82 downloaden ging het goed. Dan wordt het vanzelf in het register geplaatst. Maar toch is de situatie nu erger geworden, want nu is het zelfs zo dat ik de chdsk niet eens meer kan annuleren..!! Dat kon eerst wel maar nu zegt íe gewoon: "Het volume is niet schoon" en begint dat te chdsk'en. Kom dus net veel verder zo. Nog andere suggesties?

Peter
 
Wel de disable optie genomen? op regel 82.

PS, indien er echt iets fout is op de schijf, blijf je het probleem houden, dat is alleen op te lossen door met de XP cd op te starten, en naar de herstelconsole te gaan, dus de optie om R te gebruiken, intoetsen, en daar chkdsk /r in te toetsen, en helemaal uit laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan