chdsk opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiSmAJ

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
ik krijg foutmeldingen op mijn comptuer

en er staat onder dat ik chkdsk moet gebruiken hoe gebruik je die?

Laatst bewerkt:
Welke foutmeldingen krijg je exact?
Ga in verkenner op de partitie/schijf staan en klik met rechts . eigenschappen > extra > volume op fouten controleren > beide vinkjes aanvinken. Als het de C-partitie/schijf is, zal je een melding krijgen. Je krijgt de vraag of je bij de volgende opstart het volume op fouten wil controleren. Bevestig dat en start de pc opnieuw op.

ik weet nu hoe hij genruitk moet worden

als ik dan uitvoeren chkdsk doe dat scanned hij 1/3 dan is hij op 100%

en dan valt hij weer uit

maar als ik dan weer opnieuw de computer opstart
en bij een gebruiker keizen krijg ik nog steeds de fouten

Doe het eens vanaf de XP cd, hiermee opstarten en voor de repair console kiezen, dan naar je XP installatie gaan, indien je een wachtwoord hebt opgegeven bij de installatie, die invoeren en dan chkdsk /r uitvoeren, duurt even, maar dan heb je ook wat.

SiSmAJ zei:
repair console ken ik niet vinden

Zie je niet de mogelijkheid in het eerste vaste scherm om op de R van repair of repareren te drukken?
Bij opstarten van de XPcd moet de opstartvolgorde wel de cd rom als eerste staan in de bios of bij de opstart de bios boot toets in drukken, indien mogelijk.

ik boot windows nu

ken dit allemaal geen kwaat voor de orignele windows die erop staAt?

Zolang je niet de setup start kan het geen kwaad. Dus goed opletten dat je voor "repair"(R toets) kiest.

SiSmAJ zei:
ik boot windows nu

ken dit allemaal geen kwaat voor de orignele windows die erop staAt?

:confused:
Wat bedoel je met "ik boot windows nu"?

Het gaat toch om het repareren van de windows installatie op de C: schijf? het bestands syteem en de oppervlak controle?

Meestal kan het geen kwaad, of hij moet behoorlijk zijn beschadigd, maar dat wil chkdsk /r juist repareren, indien dat mogelijk is, hij repareerd geen bestanden, daar zijn weer andere oplossingen voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan