[Check] Mc Dronkz' Profielen Site :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

blaataap

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo iedereen,

Ik heb een systeem gemaakt waarmee je profielen kunt beheren :). Mensen melden zich aan, veranderen hun profiel en maken deel uit van een groeiende community. Een soort Cu2 of I-Cu inderdaad.

Ik heb het niet gemaakt om er een wereldhit van te maken, ik heb het gewoon gedaan om wat meer PHP ervaring te krijgen. En ik moet zeggen: dat is wel gelukt volgens mij.

Ik heb er vrijwel geen design van gemaakt omdat het nu gewoon even om de coding ging, de coding en het design zijn volledig gescheiden van elkaar, en het blijft lekker snel zoals je wel zult merken ;).

Het is in beta status, dus ik vraag je om iedere bug te reporten in dit topic en gewoon alles uit te testen wat maar uit te testen valt, dus ook met cookies rommelen en forms testen enzo.

Hier kun je 'm vinden: http://mcdronkz.linuxsys.nl/profiel/index.php

Nogmaals, probeer gewoon alles uit en zorg gewoon dat je een leuk profiel krijgt :D!

Enorm bedankt,

Willem-Aart van Dorpen.

Leuk gedaan m8! Ik weet niet of het de bedoeling is dat iframes werken?

Waarom niet? :D Het is gewoon je eigen pagina zegmaar. <script> heb ik wel uitgeschakeld om cookiestealers enzo te voorkomen :).

Breezer *gebruikt php* frames bedoel ik nteusink html.... Laad lekker snel veel mogelijkheiden (door frames en html) kortom een top site. Bedenk er nu nog een site bij en je hebt een vette site.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat er een site bijkomt omdat het echt specifiek om deze webapplicatie gaat, en dit is eigenlijk al de community.

Alle features zitten er ook nog niet in, er wordt nog vanalles bijgemaakt zoals reageren op profielen, counters, "laatste update" etc. Dit vond ik wel belangrijk en vooral leuk om te laten zien :). En hier heeft genoeg tijd in gezeten, drie dagen ongeveer.

-edit-
Ja ik begrijp wat je bedoeld :)!

Geplaatst door blaataap
<script> heb ik wel uitgeschakeld om cookiestealers enzo te voorkomen :).

GEEN SCRIPTS!

Dat werkt in ieder geval :D En voor de rest loopt het ook lekker.

Bedankt :D! Vandaag gaan er weer een hoop nieuwe features in komen.

Ik was van plan dit er vandaag in te zetten/te verbeteren:

- Teller
- Registratie: email invoeren en wachtwoord verifiëren.
- Helpfunctie (al weet ik niet of ik die helemaal afmaak :p)
- URL's korter maken.. gewoon "profielen/?naam"
- Reacties op profielen

etc etc

Mochten er grote veranderingen zijn dan lees je het hier als eerste!

gRT

Waarom bij Login ineens dat frame weg? Omdat je dan doorgestuurd moet worden vanwege de cookie?

En hoe kan ik succesvol uitgelogd worden als ik nog geeneens ingelogd ben? En waarom dan ineens dat frame weer weg? Weer om de cookie?

Maar verder ziet het er netjes en overzichtelijk uit.

Goed punt heb je daar met dat uitloggen, niet over na gedacht.

En met dat login ding heb ik inderdaad de shell weg moeten halen omdat er anders al geouput wordt voordat er headers komen, dat gaat dus niet.

Ik ga er weer aan werken,

bedankt voor de suggesties!

Idd, bij inloggen moet je die iframe er ff bij laten.
Verder ziet het er goed uit Willem-Aart.
We zullen zien wat je ons verder nog brengt :D

Bedankt,

Het is geen iframe of frame, het is gewoon een template die geouput wordt,

PHP:
<?
template("login_form");
?>

zegmaar :).

Geplaatst door blaataap
Goed punt heb je daar met dat uitloggen, niet over na gedacht.

En met dat login ding heb ik inderdaad de shell weg moeten halen omdat er anders al geouput wordt voordat er headers komen, dat gaat dus niet.

Ik ga er weer aan werken,

bedankt voor de suggesties!

Dacht ik al. Ik zet het setten van een cookie altijd bovenin de index.php.
PHP:
<?
if(IsSet($_POST['login']))
{
setcookie('login', $_POST['loginnaam'], time()+86400*7);
?>
<script>location.href='index.php?p=personal_menu'</script>
<?
}
?>
<html>
<head>............

Ja,

Maar ik heb login.php en index.php van elkaar gescheiden, kijk maar eens in de source.

Volgens mij ben ik de enige met een echt profiel.. :D

Had de HTML van een cu2 profiel van anderhalf jaar terug even door de BrEeZaH converter gehaald en dit is het resultaat. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan