• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

check op identieke velden, en dan vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra1978

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo,

Het was moeilijk om een titel te vinden voor het hetgeen ik zou willen doen. Ik betwijfel lichtjes of het wel mogelijk is, maar zou top zijn als het wel gaat natuurlijk!

Dus: in kolom AE wordt een code gegenereerd op basis van info uit andere kolommen. Deze code is niet altijd uniek, wat ok is. De bedoeling is dat de code nog aangevuld wordt met het dagmoment (kolom AK).
Wanneer er meerdere lijnen zijn voor 1 klascode, dan zouden er meerdere lesmomenten in de code moeten komen.
Op lijn 5 zou dus enkel "ma-vm" moeten komen na "1S CO D1 deel A".
Echter, op lijn 6 en 7, met een identieke code, zou na "2S CO int2 deel B", di-nm wo-nm" moeten staan.

Dus: er moet nagegaan worden, of er in kolom AE identieke waarden zijn, zoja, dan moet de klascode, in kolom AF bvb, aangevuld worden met de inhouden van kolom AK van die verschillende identieke waarden.

Bijlagen

Identieke cellen in een kolom

In een vergelijkbare situatie, sorteer ik mijn werkblad (in jouw geval op kolom AE)
Ik definieer kolom AE als rng1.
Door middel van een macro controleer ik regel voor regel of de inhoud gelijk is aan de vorige regel.
Na de controle kan het werkblad weer in de oude vorm gesorteerd worden.
Ik hoefde mijn dubbele exemplaren alleen maar een kleur te geven.

For Each c In rng1
'MsgBox Cells(c.row, 3).Value
If Cells(c.Row, 37) = Cells(c.Row + 1, 37) Then
If Cells(c.Row, 38) <= lngLastChecked Then Cells(c.Row, 3).Interior.Color = 49407 Else Cells(c.Row, 3).Interior.Color = 683492
If Cells(c.Row, 38) <= lngLastChecked Then Cells(c.Row + 1, 3).Interior.Color = 49407 Else Cells(c.Row, 3).Interior.Color = 683492 'Mark Orange/bruin
End If
Next

Hallo Keb,

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar als ik de code zo lees, werkt dat dan ook als je bvb 5 identieke velden onder elkaar hebt? Want dat zou ook kunnen voorvallen, en dan wordt de klascode "code ma-vm, wo-vm, do-nm, etc...)
Of werkt het enkel met 2 identieke?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan