• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Check overeenkomst van 2 celwaarden voor start marco

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwinmi

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Beste Forumleden,

Ik heb de volgende vraag: Als ik een macro start wil ik dat er eerst gecheckt wordt of cel E21 overeenkomt E8. Als deze niet exact dezelfde waarden bevatten, moet er een foutmelding worden weergegeven en de rest van de macro mag niet uitgevoerd worden. Zodat de gebruiker de celwaarden kan controleren en zijn input kan aanpassen.

Ik heb gezocht op google en helpmij.nl maar ik denk dat de vraag een beetje moeilijk te formuleren is, kort.

Ik denk wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Alvast bedankt!

Groeten Mike

Code:
Sub onnodig_ingewikkeld()
  If Workbooks(2).Blad1.Cells(8,5)= Workbooks(2).Blad1.Cells(8,5) Then
       ---VBA-code
  End if
End Sub

Hoi SNB,

Bedankt voor je snelle reactie! Maar ik nog wat vraagjes over deze:

- Waar moet ik nu E8 en E21 invullen (die dus moeten overeenkomen)?
- Als er een foutmelding komt wil ik niet zo'n vba foutmelding dat je in je vba editor kan zien wat er fout gaat (is niet zo netjes). Ik zou graag zelf een tekst willen schrijven, en de gebruiker mag dan op de knop Opnieuw klikken, en dan wordt de rest van de macro afgebroken.

Ik hoop dat ik niet te vervelend wordt ;)

Alvast bedankt!

Mike, speel eens met deze ;)
Code:
Sub onnodig_ingewikkeld()
  If Worksheets(1).Cells(8, 5) = Worksheets(1).Cells(21, 5) Then
       MsgBox "'t is goed "
         Else
       MsgBox " 't was fout "
  End If
End Sub
kijk ook hoe ik cel E8 en E21 in de macro heb verwerkt

Laatst bewerkt:
Truckertje,

bedankt, deze moest ik hebben, met een beetje puzzelen werkt ie nu zoals het moet..

Groeten Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan