Beste allen.
Ik wil gaan werken met rechten. Wanneer de username in de database staat, moet hij de read en write rechten hebben.
Staat de username niet in de database, dat moet hij alleen de read rechten hebben.
Ik controlleer de username met get_current_user().
Daarna heb ik als test een klein stukje code gemaakt om te kijken of mijn manier van denken zou werken. Dat doet het dus niet..
De return waarde van $username["total"] is de regelnummer van de plek in de database.
Wanneer je niet in de database staat is deze dus 0.
Op een of andere manier, returnt hij de waarde goed (1 of 2 of 3 etc.) maar in de if blijkt dit altijd 0 te zijn.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Als iets niet duidelijk is hoor ik het graag,
bij voorbaat dank
BZilla
Ik wil gaan werken met rechten. Wanneer de username in de database staat, moet hij de read en write rechten hebben.
Staat de username niet in de database, dat moet hij alleen de read rechten hebben.
Ik controlleer de username met get_current_user().
Daarna heb ik als test een klein stukje code gemaakt om te kijken of mijn manier van denken zou werken. Dat doet het dus niet..
PHP:
$name = get_current_user();
$checkUsername = mysql_query("select count(*) as total from `database` WHERE `username` = '".$name."'",$link);
while ($username = mysql_fetch_assoc($checkUsername))
{
echo $username["total"];
echo "<br>";
}
if($checkUsername != 0)
{
echo 'Je hebt rechten';
}
else
{
echo 'Je hebt geen rechten';
}
De return waarde van $username["total"] is de regelnummer van de plek in de database.
Wanneer je niet in de database staat is deze dus 0.
Op een of andere manier, returnt hij de waarde goed (1 of 2 of 3 etc.) maar in de if blijkt dit altijd 0 te zijn.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Als iets niet duidelijk is hoor ik het graag,
bij voorbaat dank
BZilla