Check !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hoi Hoi:D

Ik heb een trial versie van NOD32 geinstalleerd , en via
deze site http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509de de settings gedaan .
Nu wilde ik testen of mijn firewall van Xp goed werkte , en ben naar de site van Norton gedaan en heb daar een Symantec security check laten doen .
De uitslag was , dat de firewall in orde was , maar er geen virus scanner aan wezig is :8-0:
En dat terwijl ik net die Nod32 er op heb staan .
Als ik een mailtje verstuurd of binnen krijg via outlook, dan zie ik dat NOd 32 het allemaal gescand heeft .
Ook zie ik op mijn pc bij Configuratiescherm-beveiligingscentrum dat virusbeveiliging is ingeschakeld en bijgewerk is .
Hoe kan het dat die Symantec security check zeg dat ik geen virasscan heb ?
Werk die NOD32 dan wel echt goed op mijn pc ?
Of heb ik iets verkeerd ingesteld ?
Meschien weet iemand een site waar ik kan testen of die Nod32 wel goed werk ?

Groetjes Saphira :D

Hoi,

Kan best zijn dat Symantec, NOD32 niet als een virusscanner ziet en daarom dus zegt van dat je geen virusscanner hebt terwijl je hem wel hebt...

Het is gewoon een kwestie van checken of al je instellingen goed zijn en afwachten dan.

Groetjes, Dj Viper

Alle instellingen van NOD32 heb ik nagekeken .
Dus vraag me af of er niet iets bestaat om om te checke of die Nod32 wel werk op een antivirus aanval:rolleyes:
En ja dan kan ik wel afwachten... en als NOD32 niet goed zijn best doet ... pfff zit ik dalijk helemaal onder de virusshuuuu:8-0:

Geplaatst door Saphira
Alle instellingen van NOD32 heb ik nagekeken .
Dus vraag me af of er niet iets bestaat om om te checke of die Nod32 wel werk op een antivirus aanval:rolleyes:
En ja dan kan ik wel afwachten... en als NOD32 niet goed zijn best doet ... pfff zit ik dalijk helemaal onder de virusshuuuu:8-0:

Uh? Wat zeg ik nou in de post boven je!
Download even dat file en je weet of NOD werkt!

Hoi Raymond Bos

Ik heb zo'n bestandje van die site gedownload .
Indie map waar ik hem zou hebben opgeslagen , is
die file niet te vinden , dus ik denk dat die NOD32 hem automatish verwijderd heb , heb een paar keer zo'n file geprobeerd op te slaan , maar op me pc is die dus niet te vinden
Alleen gek dat die NOD32 niet ff alarmeerd ,dat ik geprobeerd heb , een virus te hebben gedownload, en dat die hem verwijderd heb .
Ik zie wel in de threat log van NOD32 de regel

Time Module Object Name Threat Action User Information
31-10-2005 10:53:50 IMON archive http://www.eicar.org/download/eicar_com.zip Eicar test file Connection terminated -YZCYDNAJKK\

Eicar test file Connection terminated

Dat zegt genoeg. Nod heeft hem te pakken!

Okeeej , maarhuu dan heb ik waarschijnlijk in de settings , iets uitgeschakeld of aangevinkt , dat het allemaal op de achtergrond gebeurd ...

Dus als ik iets gedownload zou hebben , en ik kan hem nergens meer terug vinden , weet ik dat ik dan ff in de NOD32 logs moet kijken
( had toch liever een melding gehad Van NOD32) :D

Dat weet ik niet. Ik ken NOD zo goed niet.
Meestal krijg je wel een melding inderdaad.

Hier op helpmij ,wordt NOD32 aangeprezen .
dus ik denk wel ,dat iemand hier op helpmij dan daarvoor wel een optie heeft,
zodat die NOD32 ff een meldingkjuu geeft voordat hij de boel gaat verwijderen ;)

Alsnog bedankt voor de reactie:)

:

Laatst bewerkt:
XP_PC
Als ik het bestand gaat downloaden , dan zie ik in het download scherm van firefox dat het bestand gedownload is (done )
maar als ik dus in die map gaat kijken , waar ik dat bestand naar toe wilde hebben , is dat bestand dus niet meer te vinden.
Dus de file word wel gedownload .

Laatst bewerkt:
Kan niemand mij vertellen , hoe ik
bij NOD32 in kan stellen , dat NOD32 mij een melding kan geven , als hij een virus heeft verwijderd ?
Wandt als hij dat op de achtergrond doet ,
weet ik natuurlijk niet of ik een virus heb gedownload ,
of dat ik beter bepaalde site's beter kan vermijden .
Bij norton virus , kreeg ik wel een melding als die
een virus had verwijderd of in quarantine had gezet

Open NOD mbv het systemtrayicon.
NOD32 systeemgereedschappen.
NOD32 systeem setup.
Setup.
Tabblad algemeen: zorg dat 'stille modus' NIET aangevinkt is.
Geavanceerd: zorg dat 'automatisch meldingsvensters sluiten' NIET aangevinkt is.
< OK >

Open NOD mbv het systemtrayicon. (of ga verder)
IMON
Setup
Tabblad HTTP: zorg dat 'toon waarschuwingsvenster met actiemogelijkheden' een bolletje heeft.
< OK >

Open NOD mbv het systemtrayicon. (of ga verder)
AMON
Setup
Tabblad acties: zorg dat 'toegang weigeren & toon alarmvenster met acties' een bolletje heeft.
< OK >

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan