• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

checkbox in een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.van.bouwel

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2004
Ik heb een userform aangemaakt met een aantal opties voor de excelfile. Men kan deze aanklikken via de checkbox op het userform.

De opties werken allemaal naar behoren, maar als ik de file sluit en terug open, dan zijn de gemaakte keuzes weg.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de gemaakte keuzes onthouden blijven, ook na het sluiten van de file?

Alvast bedankt voor de info

Wegschrijven naar Registry als formulier gesloten worden (SaveSetting) en opvragen bij het openen van het formulier - net voordat gebruiker UserForm ziet (GetSetting). In VBA-help vind je uitleg over deze opties.

Krijg het maar niet goed

Bedankt voor de info, maar ik krijg het maar niet zoals het moet. Het werkt niet. Ik heb de helpfile voor alle stukjes doorlopen, maar ik krijg het niet goed.

filenaam: Training 1.xls
Formulier: frmopties

Dan is het toch
SaveSetting "training 1.xls", "frmopties", "opties", 75
en voor de waardes terug op te roepen hetzelfde
GetSetting "training 1.xls", "frmopties", "opties", 75

Maar werken doet het niet. En waar staat die laatste 75 dan voor?

Alvast bedankt voor de verdere info

werkt perfect

Ik heb te vroeg geroepen, had na de vraag hier nog wat gezocht en gevonden op het internet. Ik dacht eerst dat het in zijn geheel kon, maar het is blijkbaar per waarde die je wil saven.

Het werkt nu naar behoren.

Bedankt om mijn neus in de goede richting te duwen.

mvg
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan