• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

checkbox in excel, help :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melvin23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
yuu, ik moet voor mijn werk
zo iets doen gelijkaardig aan het geprek in een ander
anders forum gesprek : dit is de link:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/118197-Checkbox-in-Excel
ik heb al gevonden hoe het moet :) het heeft een beetje lang geduurd want ik ben n
normaal totaal nie gwn om in excel te werken :p
maar dit is wat ik moet hebben: ze hebben een grafiek hier met 4 verschillende dingen op, soms willen ze alleen maar 1 van de 4 zien, dus moeten ze de andere kunne nafvinken enzo.... dit lukt met het systeem van in dit vorig forum gesprek, maar als ik dit toepas dan wordt de kolom verborgen, en dat mag niet, de gegevens moeten op beeld blijven maar in de grafiek mogen ze niet meer zichtbaar zijn...
WIE HELPT MIJ????? :) je zou mij suuper blij make :)

Indien het enkel over het niet verbergen van de kolommen handelt kan je gewoon de regels in je code met 'hidden' teksten.
Dwz. er een ' voor zetten dan worden deze groen en zijn gewoon tekst geworden en worden niet uitgevoerd.

Indien het enkel over het niet verbergen van de kolommen handelt kan je gewoon de regels in je code met 'hidden' teksten.
Dwz. er een ' voor zetten dan worden deze groen en zijn gewoon tekst geworden en worden niet uitgevoerd.

eeuhm... als ik dit ' erbij voeg wordt het idd groen, en worden de kolommen neit verborgen, maar als ik dat dan aanvink, gaat er nix weg uit mijn grafiek... er gebeurd dus niets eigenlijk.. :s tis de bedoeling da de waarden bzichtbaar blijven in de kolomen, maar dat ze nietmeer zichtbaar zijn in de grafiek.. :) kan je me nog wat verder helpen aub?? :)

De vraag was om de kolommen niet te verbergen en dan voldoet mijn antwoord.
Wat je nu vraagt kan ik niet oplossen zonder de code, of ik moet gewoon gokken.
Ik kan enkel aangeven dat je 4 reeksen moet aanmaken en die de/activeren via je checkboxen.

Post eens een bestand met dummy-gegevens.

De vraag was om de kolommen niet te verbergen en dan voldoet mijn antwoord.
Wat je nu vraagt kan ik niet oplossen zonder de code, of ik moet gewoon gokken.
Ik kan enkel aangeven dat je 4 reeksen moet aanmaken en die de/activeren via je checkboxen.

Post eens een bestand met dummy-gegevens.

das waar je hebt geantw op de vraag :)
en euhm weet je waaar ik die code ergens kan vinden op internet of ... ???
zodat ik ze ergens kan gaan zoeken,
alvast bedankt, again :)

Waarom toch zo moeilijk doen?
Zet op een apart werkblad 5 grafieken.
1° Grafiek --> reeks 1
2° Grafiek --> reeks 2
3° Grafiek --> reeks 3
4° Grafiek --> reeks 4
5° Grafiek --> reeks 1t/m4

en je hebt steeds alle gegevens gevisualiseerd.:p

Laatst bewerkt:
Status