Checkbox met behulp van VBA blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

miso1995

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2018
Goedemiddag,

Ik zag al eerdere topics omtrent dit onderwerp, maar de gegeven codes boden mij helaas geen oplossing.
Wellicht dat dat komt, omdat ik geen gebruik maak van Active X checkboxes, maar in het voorbeeldbestand wat ik heb toegevoegd, is daar ook geen ruimte voor.

Wie o wie heeft een idee? In het voorbeeldbestand wordt weergegeven wat er precies moet gebeuren.

Alvast bedankt voor de input.

Groetjes,

Michel

Bijlagen

En wat als ik het met de checkboxes voor elkaar wil krijgen?
Nadeel van keuzerondjes is dat je ze niet meer uit kunt zetten, nadat je ze aan hebt gezet.
En daarbij zie ik niet hoe ik daarmee vraag 2 tm 11 kan blokkeren.
Daar zal ik toch een code voor moeten schrijven verwacht ik.

Wat zou die zijn?
Alvast bedankt

Natuurlijk kan je keuzerondjes wel uit zetten.
Je gebruikt er altijd 2 of meer die je dan in een groep bij elkaar zet.
Geef de rondjes voor iedere set een groepnaam.

Daarnaast kan je ActiveX checkboxen of keuzerondjes gebruiken die nog kleiner zijn dan wat je nu hebt, dus dat ruimteprobleem zie ik niet.

Laatst bewerkt:
Dank voor de feedback. Inmiddels toch overgestapt op de ActiveX checkboxes. Standaard komen ze met een tekst. Maar als je dan het kader verkleint, dan zie je die tekst ook niet meer, maar de checkbox wel.
Echter vraag ik mij nog wel af, of het mogelijk is om de grootte/look van de checkbox aan te passen. De checkbox zelf is dan wel weer heel erg klein.
Daar nog ideeen op?

Met activeX werken de commands in eerdere topics wel.
Indien grootte / looks van de checkbox niet aangepast kunnen worden, of in een ander topic beschreven worden, dan kan hier een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan