In een word document heb ik verschillende checkboxes staan uit de werkset besturingselementen. Wanneer een checkbox aangevinkt word moet hij een deel van het document verbergen.
Nu wil ik graag ook een mogelijkheid om bij een variabele gebruiken mbt de checkbox zodat ik niet voor elke checkbox een aparte functie hoef te schrijven.' et orange = ActiveDocument.Bookmarks("Checkbox" & x).Range' werkt maar bij de 'If CheckBox1 = True Then' statement krijg ik het niet voor elkaar.
Als dat werkt komen er aardig wat checkboxjes in het document, misschien zou dan het aanroepen van de functie showhidebookmark() ook wat beter kunnen, wellicht door een deel van de naam van de checkbox te gebruiken als teller (de checkboxen heten toch checkbox1 t/m checkbox99.
Code:
Private Sub CheckBox1_Change()
Call ShowHideBookmark1
End Sub
Sub ShowHideBookmark(x)
Dim orange As Range
Set orange = ActiveDocument.Bookmarks("CheckBox1").Range
If CheckBox1 = True Then
With orange.Font
.Hidden = True
End With
With ActiveWindow.View
.ShowHiddenText = False
.ShowAll = False
End With
Else
With orange.Font
.Hidden = False
End With
With ActiveWindow.View
.ShowHiddenText = True
.ShowAll = False
End With
End If
End Sub
Nu wil ik graag ook een mogelijkheid om bij een variabele gebruiken mbt de checkbox zodat ik niet voor elke checkbox een aparte functie hoef te schrijven.' et orange = ActiveDocument.Bookmarks("Checkbox" & x).Range' werkt maar bij de 'If CheckBox1 = True Then' statement krijg ik het niet voor elkaar.
Als dat werkt komen er aardig wat checkboxjes in het document, misschien zou dan het aanroepen van de functie showhidebookmark() ook wat beter kunnen, wellicht door een deel van de naam van de checkbox te gebruiken als teller (de checkboxen heten toch checkbox1 t/m checkbox99.