Ik heb een form met allemaal checkboxen die geladen worden uit een mysql / sql database (via PHP), er zijn er die onderling wat met elkaar temaken hebben zodoende dat wanneer er 1 wordt aangevinkt die onderliggende ook aangevinkt moeten worden. Eerst had ik dit gedaan met een simpele knop in PHP en dat heel de pagina opnieuw geladen moest worden, via een logica zien welke knop was aangevinkt en dan ook nog eens checken welke er nu automatisch moeten bij worden aangevinkt (de onderliggende). Omdat dit weinig proffesioneel is zou ik het graag met een onClick commando doen in Javascript, maar ik heb geen idee hoe ik die logica toestanden er moet in plaatsen (er zou bv wrs wat geladen moeten worden uit de mysql / sql database).
Om het iets duidelijker te maken een vb van zo'n form:
. checkbox1
. checkbox2
. -- checkbox3
. ---- checkbox4
. ---- checkbox5
. -- checkbox6
. ---- checkbox7
. checkbox8
. checkbox9
. -- checkbox10
. checkbox11
Als checkbox3 wordt aangevinkt zou dus automatisch checkbox4 & checkbox5 ook moeten worden aangevinkt.
En als checkbox2 wordt aangevinkt dan moet alles vanaf checkbox2 tot en met checkbox7 moeten worden aangevinkt.
Is dit mogelijk of redelijk ondoenbaar omdat het geen vaste form is, maar veranderd kan worden door de gegevens van de database te wijzigen (hierin staat waar elke checkbox bijhoort).
Is er mss iemand die mij wat kan helpen of mss wat meer opweg kan zetten, want ik heb toch niet echt iets op het net gevonden dat hierop lijkt (enkel vaste forms).
Alvast bedankt.
Om het iets duidelijker te maken een vb van zo'n form:
. checkbox1
. checkbox2
. -- checkbox3
. ---- checkbox4
. ---- checkbox5
. -- checkbox6
. ---- checkbox7
. checkbox8
. checkbox9
. -- checkbox10
. checkbox11
Als checkbox3 wordt aangevinkt zou dus automatisch checkbox4 & checkbox5 ook moeten worden aangevinkt.
En als checkbox2 wordt aangevinkt dan moet alles vanaf checkbox2 tot en met checkbox7 moeten worden aangevinkt.
Is dit mogelijk of redelijk ondoenbaar omdat het geen vaste form is, maar veranderd kan worden door de gegevens van de database te wijzigen (hierin staat waar elke checkbox bijhoort).
Is er mss iemand die mij wat kan helpen of mss wat meer opweg kan zetten, want ik heb toch niet echt iets op het net gevonden dat hierop lijkt (enkel vaste forms).
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: