• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

checkbox probleempje

• Onderwerp starter Onderwerp starter gbvdh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gbvdh

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Hallo,

In mijn VBA heb ik een aantal checkboxen geplaatst, 1, 2, 3
Als checkbox2 wordt aangevinkt moet de code die achter checkbox1 zit ook uitgevoerd worden, dus feitelijk als 2 wordt aangevinkt moet 1 ook true worden, ik heb dat nu zo opgelost
Code:
Private Sub CheckBox2_Click()
CheckBox1.Value = True
End Sub
Werkt in princiepe prima, alleen wordt hierbij op het scherm ook daadwerkelijk een vinkje in checkbox1 gezet. Is het mogelijk om de code achter 1 wel uit te voeren als 2 wordt aangevinkt maar zo dat er geen vinkje komt te staan in de textbox?

Plaats de code die bij checkbox 1 hoort bij de code van checkbox 2. Beide codes worden dan uitgevoerd als je checkbox 2 hebt aangevinkt.

groeten,

M.

Plaats de code die bij checkbox 1 hoort bij de code van checkbox 2. Beide codes worden dan uitgevoerd als je checkbox 2 hebt aangevinkt.

groeten,

M.

Klopt maar dan wordt mijn program wel een stuk langer en onoverzichtelijker, dus dat doe ik liever niet eigenlijk

Is het niet mogelijk om de subroutine aan te spreken?
Iets van
Call CheckBox1_Click()

groet,
Dave.

Ik kwam er ineens achter dat het program ook goed werkt als ze altijd allemaal zijn aangevinkt, dus ik heb ze allemaal aangevinkt en onzichtbaar gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan