Checkbox van formulier ook in sheet laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEradus

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Hallo,

Ik ben met een bestandje bezig en voordat ik van alles dubbel ga doen heb ik een vraagje.

Is het mogelijk als ik een aantal checkboxen in een userform heb.
Deze (checked of niet) bij klikken op de knop in een bepaalde cel(len) kan krijgen?

Of moet ik deze dan ook standaard in de cel(len) hebben staan?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg gesteld is.

Je vraag is niet duidelijk. Anders dan dat je hebt aangegeven dat je een formulier hebt gemaakt met een aantal selectievelden ben je niet gekomen. Deze zin bijvoorbeeld:
Deze (checked of niet) bij klikken op de knop in een bepaalde cel(len) kan krijgen?
Bevat woorden die ik allemaal ken, maar in deze volgorde kan ik er niet zoveel mee. En hetzelfde geldt voor de volgende zin.
Dus wat wil je nu eigenlijk?

Sorry, vind het uitleggen af en toe een beetje lastig.

Is het mogelijk om de selectievelden (of ze aangevinkt zijn of niet) te 'kopieren' naar een cel door een druk op een knop? (Incl het selectievakje)

Ik hoop dat dit duidelijker is.

Laatst bewerkt:
Een selectievakje heeft een waarde (-1/0 of True / False) en die waarde kun je prima in een cel laten verschijnen. Een selectievakje op het blad zelf is een (ActiveX)object. Het formulier gebruikt een ander objecttype dus dat kan je sowieso niet kopiëren. Je wilt dus blijkbaar een nieuw selectievakje maken op je werkblad? En hoe moet dat verder gecontroleerd worden? Want het is lastig om te controleren of iemand niet het selectievakje op je formulier aanzet (maakt een nieuwe aan), uitzet (moet-ie dan weg?) en weer aanzet (maakt de volgende nieuwe aan).
Het lijkt mij een hele ingewikkelde constructie. Misschien is het handiger als je eerst vertelt wat je eigenlijk zoekt en wilt hebben, want ik denk dat het wel wat simpeler kan. En doe er vooral ook een voorbeeldje bij :)

Zet het lettertypen waar de checkboxen die info wegschrijven op wingdings2.
bij checkbox aan chr(82) er in laten zetten
bij checkbox uit chr(163) er in laten zetten

wil je ze ook nog als checkbox laten reageren zet er dan een change-event op dat schakelt tussen deze twee karakters.

Niels

Laatst bewerkt:
Ok, ik snap dat het wel wat meer werk nodig heeft, bedankt eerst.
Zal eerst even zorgen dat ik alles op een rijtje krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan