• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

checkBox vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.Weenink

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Wie kan er mij helpen met het volgende probleem, Ik heb in een werkblad 5 checkbox keuze mogelijkheden staan waar ik een vinkje in kan zetten nu zou ik graag willen al ik in een van de checkbox een vinkje zet dat de andere 4 uitgeschakeld worden zodat ik daar geen vinkje meer in kan zetten niet eerder dan ik het eerstgezette vinkje weer weghaal (dit zou ook met keuzerondjes kunnen maar dat wil ik niet) e.e.a zie bijlage

Hans

Bijlagen

Ja sorry, geen echt antwoord van mij, beschouw het maar als een tip.
Geplaatst door H.Weenink
Wie kan er mij helpen met het volgende probleem, Ik heb in een werkblad 5 checkbox keuze mogelijkheden staan waar ik een vinkje in kan zetten nu zou ik graag willen al ik in een van de checkbox een vinkje zet dat de andere 4 uitgeschakeld worden zodat ik daar geen vinkje meer in kan zetten niet eerder dan ik het eerstgezette vinkje weer weghaal
Wat je hier met een checkbox probeert te bereiken is eigenlijk niet logisch te noemen. Bovendien is een checkbox ervoor gemaakt om juist de mogelijkheid te bieden om meer dan één keuze te kunnen maken. Natuurlijk mag je er ook slechts één aanvinken(en dat is wat je wilt bereiken), maar daar is juist die keuzerondjes voor bedoeld.
Geplaatst door H.Weenink

(ditzou ook met keuzerondjes kunnen maar dat wil ik niet)
Hans
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je motivatie.

Nogmaals, miscchien had ik op jouw vraag niet moeten reageren, maar je probeert v.e. checkbox een keuzerondje te maken, terwijl zo'n keuzerondje al bestaat.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Hoi Hans,

Tja, het hele idee achter vierkantjes en rondjes is dat ze overeenkomen met allerlei (on-line) formulieren. Bij vierkantjes heb je meerdere keuzes, en van de rondjes kun je er van een bereik maar ééntje aanvinken. Waarom wil je per sé geen rondjes gebruiken? Dat lost je probleem namelijk in één klap op!

Richard

OK. Dennis90 was me net voor, maar geeft hetzelfde antwoord :-)

Geplaatst door richard1970
Waarom wil je per sé geen rondjes gebruiken? Dat lost je probleem namelijk in één klap op!

Richard
Dat is ook wat ik bedoel. Het wiel voor de 2e keer uitvinden. Ja, programmeren is ook leuk, dat doe ik zo als ik dat wil, maar dan met VB en niet VBA.

Dennis.

ik ben toch tot de ondekking gekomen dat we het beste de keuze rondjes kunnen gebruiken
in ieder geval heel hartelijk dank

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan