Hallo!
Ik heb een probleem met mijn script.
Ik heb een formulier mbv php gemaakt. Nu worden er op basis van de gegevens die uit de database worden opgeroepen, checkboxen aangemaakt. Achter ieder gegeven komen 13 checkboxen te staan (in de code staan er 5 anders werd het een beetje lang).
Nu wil ik de aangevinkte checkboxen mbv javascript optellen en dan het liefst zonder submit knop maar meteen bij het klikken. Ik heb een stukje javascript maar deze geeft het op een volgende pagina weer en werkt met knop. Bovendien werkt dat alleen als ik de [ ] van de checkbox naam weghaal.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? (Ben nog niet zo geweldig met php en/of javascript
)
Voorbeeld Plaatje
Ik heb een probleem met mijn script.
Ik heb een formulier mbv php gemaakt. Nu worden er op basis van de gegevens die uit de database worden opgeroepen, checkboxen aangemaakt. Achter ieder gegeven komen 13 checkboxen te staan (in de code staan er 5 anders werd het een beetje lang).
Nu wil ik de aangevinkte checkboxen mbv javascript optellen en dan het liefst zonder submit knop maar meteen bij het klikken. Ik heb een stukje javascript maar deze geeft het op een volgende pagina weer en werkt met knop. Bovendien werkt dat alleen als ik de [ ] van de checkbox naam weghaal.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? (Ben nog niet zo geweldig met php en/of javascript

Voorbeeld Plaatje
Code:
function anyCheck(form) {
var total = 0;
var max = form.week.length;
for (var idx = 0; idx < max; idx++) {
if (eval('document.form1.week[' + idx + '].checked') == true) {
total += 1;
}
}
document.write('Er is/zijn ' + total + ' vakje(s) aangevinkt.');
}
PHP:
$queryAlles = "SELECT * FROM postcode WHERE naam_kantoor = '".$kantoor."'";
$alles = mysql_query ($queryAlles) or die (mysql_error());
while ($newRow = mysql_fetch_array ($alles)) {
$postcode .= "
<tr>
<td bgcolor=\"$altercolor\">".$newRow['postcode']."</td>
<td bgcolor=\"$altercolor\">".$newRow['brievenbussen']."</td>
<td bgcolor=\"$altercolor\">".$newRow['plaats']."</td>
<td bgcolor=\"$altercolor\" align='center'><input type=checkbox name='week[]' value='1'></td>
<td bgcolor=\"$altercolor\" align='center'><input type=checkbox name='week[]' value='1'></td>
</tr>";
}