Checkbox waar/ onwaar veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nilo18

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Hej iedereen!

Moet een programmaatje programmeren hier op stage voor extra opties bij huizen. Mijn bedoeling is om in Excel een lijst te maken met meer- minderwerk, zoals dat zo mooi heet, en daar op aan te vinken welke opties wenselijk zijn. Nou is juist dat aanvinken een probleem in excel. Ik had in gedachten om voor zo'n meer-minderwerk een vink-vakje te maken, en wanneer deze wordt aangevinkt er daarachter een bedrag verschijnt. Enig idee hoe dit kan? Dus hoe verander ik de waardes WAAR/ONWAAR in bv 50/0?
Mijn excuses als deze vraag al eens eerder is gesteld, maar kon zo gauw niet dezelfde vraag vinden op dit forum.:)
Ik gebruik hier trouwens Visual Basic voor.

Mvg Daan

Laatst bewerkt:
Als je de chechbox hebt aangemaakt dubbelklik je er op, je kunt dan de code invoeren die moet worden uitgevoerd bij klikken (waar/onwaar). Plaats hier de volgende code :

Code:
If CheckBox1 = True Then
    Range("A1").Value = 5000
Else
    Range("A1").Value = 0
End If

"CheckBox1" moet je evntueel wijzigen in de naam van je eigen checkbox.

Succes

Hartelijk dank!
Alleen is nu nog het probleem dat er bij onwaar geen 0 verschijnt, maar er gewoon 5000 blijft staan.. Dacht zelf deze code te kunnen gebruiken, maar daar geeft hij de melding; Blok If zonder End If.

Private Sub CheckBox3_Click()
If CheckBox3 = True Then
Range("A1").value = 5000
If CheckBox3 = NotTrue Then
Range("A1").value = 0
End If
End Sub

Kan iemand deze code nog aanpassen?:o

De code die je gebruikt is fout.

Een checkbox kent maar 2 waarden. True of False.

Dus :

Code:
If Checkbox3 = True Then
  Actie A
Else
  Actie B
End If

De code die je nu hebt kent 2 keer een If, de eertse heeft echter geen End If.

Dus wat ik wil kan ook niet?:rolleyes:
Het was dus mn bedoeling om te kunnen skippen tussen de 5000 en 0, net zoals je kunt skippen tussen WAAR/ONWAAR. Nu blijft de 5000 dus gewoon staan

De If functie werkt als volgt :

Code:
Als Voorwaarde 1 waar is Dan
    Actie A ( 5000 )
Anders ( Voorwaarde = onwaar )
   Actie B ( 0 )
Einde Als

Met andere woorden, als de checkbox Onwaar is dan wordt de waarde nul teruggegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan