Checkbox-waarde meegeven in database en uitlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuzzeW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Goeiemiddag

Een probleempje waar ik al enkele dagen mee vast zit, en aangezien het een eindwerk is moet het relatief vlotjes worden opgelost eerster dagen. ;)

Ik heb 4 checkboxes staan, allemaal unchecked en bij het klikken erop krijg je een bepaalde accesoire (om een bep. voertuig te pimpen) te zien op m'n voertuig, via jquery gedaan natuurlijk.

De waarde van de checkboxes moet ik kunnen overschrijven in m'n database (mySQL) en uitlezen op een andere pagina, wat m'n galerij van gepimpte voertuigen voorstelt.

Hoe kan ik dus de waardes ( selected or not selected ) schrijven in m'n database. (hoe ziet m'n sqlstatement eruit + m'n databasestructuur).

Mochten er nog vragen zijn, gooi maar.

Hartelijk bedankt alvast. :)
Warre

Geen idee hoe dat met SQL gaat maar in VBA gebruik ik voor checked of unchecked resp. het cijfer 1 en 0.

Het form zal alleen een waard voor een checkbox met de form versturen als checked is, maw als een waarde van een checkbox niet in de $_POST of $_GET array voorkomt dan is de waarde van de checkbox false.
Het ligt eraan hoe je de waarde van de checkboxen opslaat in je database elke waarde een eigen column of een column voor de geselecteerde checkboxen
Bij de eerste optie kun je dan nog kiezen voor een varchar of booleans.
Booleans heeft als voordeel dat je in myadmin in de column checkboxen ziet die wel of niet gechecked zijn.
Varchar heeft als voordeel dat je de waarde als "checked" en "" of NULL kunt opslaan en de waarde als je ze weer uit de database niet hoeft om te zetten maar direct kunt gebruiken in de html.

de 2de optie is het serializeren van een array.
je maakt een array met opties
$array = array("optie1" => "", "optie2" => "", "optie3" => "")
vervolgens loop je door de checkbox waardes in je $_POST/$_GET en doet $array[$_POST[]] = "checked"
vervolgens serialize je de array en slaat het op in de database
voordeel is dat je maar een cel nodig hebt om al je chechboxwaardes op te slaan.

Dus je hebt nog al wat keuze hoe je het kunt gaat aanpakken!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan