Ik heb een vraag waar ik niet uit kom
Op een werkblad heb ik meerdere checkboxen
Voor checkbox 1 is het doel: als cel B1 het getal 1 wordt moet checkbox1 automatisch onzichtbaar worden. Als cel B1 een andere tekst of waarde bevat dient de checkbox zichtbaar te zijn.
Voor checkbox 2 is het doel: als cel B2 het getal 1 wordt moet checkbox2 automatisch onzichtbaar worden. Als cel B2 een andere tekst of waarde bevat dient de checkbox zichtbaar te zijn.
Ik heb dit gedaan middels de volgende formule
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If ActiveSheet.Range("B1").Value = 1 Then
ActiveSheet.Shapes("CheckBox1").Visible = False
Else
ActiveSheet.Shapes("CheckBox1").Visible = True
End If
End Sub
Dit werkt goed echter als ik dezelfde code eronder gebruik, alleen dan voor cel B2 met checkbox2 dan krijg ik de melding "compileerfout, er is een dubbelzinnige naam gevonden: worksheet_selectionChange"
Ik kan de naam 'Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)' blijkbaar dus niet 2 keer gebruiken in 1 werkblad.
Het lukt mij echter niet om 1 code te schrijven voor beide (meerdere) checkboxen..
Weet iemand een oplossing?
Zie ook de excelbijlage
Bekijk bijlage CB zichtbaar.xlsm
Alvast erg bedankt!
Johan
Op een werkblad heb ik meerdere checkboxen
Voor checkbox 1 is het doel: als cel B1 het getal 1 wordt moet checkbox1 automatisch onzichtbaar worden. Als cel B1 een andere tekst of waarde bevat dient de checkbox zichtbaar te zijn.
Voor checkbox 2 is het doel: als cel B2 het getal 1 wordt moet checkbox2 automatisch onzichtbaar worden. Als cel B2 een andere tekst of waarde bevat dient de checkbox zichtbaar te zijn.
Ik heb dit gedaan middels de volgende formule
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If ActiveSheet.Range("B1").Value = 1 Then
ActiveSheet.Shapes("CheckBox1").Visible = False
Else
ActiveSheet.Shapes("CheckBox1").Visible = True
End If
End Sub
Dit werkt goed echter als ik dezelfde code eronder gebruik, alleen dan voor cel B2 met checkbox2 dan krijg ik de melding "compileerfout, er is een dubbelzinnige naam gevonden: worksheet_selectionChange"
Ik kan de naam 'Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)' blijkbaar dus niet 2 keer gebruiken in 1 werkblad.
Het lukt mij echter niet om 1 code te schrijven voor beide (meerdere) checkboxen..
Weet iemand een oplossing?
Zie ook de excelbijlage
Bekijk bijlage CB zichtbaar.xlsm

Alvast erg bedankt!
Johan