• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.Weenink

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Berichten
159
Beste denktanken, misschien heb ik voor jullie een makkelijke vraag. Ik wil graag aangeven waar 4 verschillende mensen wat in verschillende cellen op een aantal werkbladen in excel bestand iets moeten invullen, dit wil ik doen door een aantal (4) checkboxen die ieder een verschillende kleur geven aan de desbetreffende cellen waar de 4 mensen wat in moeten vullen. maar wanneer ik ik het vinkje in de checkbox weer weghaal dan moeten de kleuren ook weer verdwijnen. Wie weet raad

bvd Hans
 
Zoiets kan je elegant oplossen door dit te doen.

De checkbox heeft een "linked cell": de cel waar WAAR of ONWAAR komt, als het vinkje aan staat, respectievelijk uit staat.

Je kan dan voorwaardelijke opmaak zetten in de cellen (met optie "Formule is", niet "Celwaarde is") en daar een formule zetten die kijkt naar die 4 cellen met WAAR of ONWAAR). Afhankelijk van die 4 WAAR-ONWAAR cellen (welke van de 4 is ingevuld), geef je dan in of de opmaak moet toegepast worden of niet.

Wigi
 
Hallo Wigi alvast bedankt voor je snelle reactie maar ik als leek weet niet goed hoe ik met je antwoord om moet gaan, misschien heb ik de vraag niet goed geformuleerd.Ik heb er daarom maar een bestandje bij gedaan wat ik eigenlijk bedoel.

vr gr Hans
 

Bijlagen

  • Plaats-x en kleur verschillen de cellen.rar
    7,6 KB · Weergaven: 21
Hallo Wigi alvast bedankt voor je snelle reactie maar ik als leek weet niet goed hoe ik met je antwoord om moet gaan, misschien heb ik de vraag niet goed geformuleerd.Ik heb er daarom maar een bestandje bij gedaan wat ik eigenlijk bedoel.

vr gr Hans

Kan je het bestand wellicht zippen?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Met mijn oplossing kom je er niet als je 4 checkboxen hebt. Wel als je er maar 3 hebt.
 
Kan je het bestand wellicht zippen?

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Hallo Roncancio het zip bestand komt naar je toe misschien heb jij een oplossing

vr gr Hans
 

Bijlagen

  • Plaats-x en kleur verschillen de cellen.zip
    7,4 KB · Weergaven: 26
Bedoel je het zo?
Gebruik de checkboxen die er onder staan.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je het zo?
Gebruik de checkboxen die er onder staan.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Hallo Roncancio, dit is bijna perfect alleen heb ik (zie bestandje op blad3 )ook gekleurde cellen staan en die moeten eigenlijk ook met het zelfde vinkje de kleur aan en uitgezet kunnen worden ik hoop dat jou dat lukt want ik krijg de hele tijd een foutmelding

vr gr Hans
 
Hallo Roncancio, dit is bijna perfect alleen heb ik (zie bestandje op blad3 )ook gekleurde cellen staan en die moeten eigenlijk ook met het zelfde vinkje de kleur aan en uitgezet kunnen worden ik hoop dat jou dat lukt want ik krijg de hele tijd een foutmelding

vr gr Hans

Ik keek niet langer dan mijn neus lang was.:confused:

Volgens mij is het nu zoals je het in gedachten had.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Ik keek niet langer dan mijn neus lang was.:confused:

Volgens mij is het nu zoals je het in gedachten had.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Roncancio dit is wat ik zocht, geweldig, met de kermis een borrel
hartelijk dank voor de hulp

Met vriendelijke groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan