Checkboxen maken zonder macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nada 1576

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Is het mogelijk een checkbox te maken zonder dat je een macro hoeft te maken? Ik wil gewoon iets kunnen aanvinken, maar dan moet ik het document beveiligen en dat wil ik niet.

Gebruik een vinkvak van de werkset besturingselementen.

En als ik een dropdownlijst wil maken zonder macro? Doe ik dat dan ook via die besturingsset?

En zoja, hoe vul ik die lijst?

Laatst bewerkt:
Zo'n uitklaplijst kun je maken met valideren/lijst.

Maar kan ook vanzelf ontstaan: type in A1/tm A10 verschillende waarden.
Ga in A11 staan, rechtermuisknop/uit lijst selecteren

Daty is het verhaal in excel, maar nu wil ik zo'n lijst maken in word...

Zonder macro kun je geen uitklaplijst maken in Word.
Waar wil je hem hebben: in een werkbalk, in het document of in een gebruikersformulier(VBA-Userform).
Je kunt hem maken met de werkset besturingselementen.
Wat moet er in komen te staan ?

Laatst bewerkt:
Ik wil de keuzelijst in een wordbestand hebben in een tabel. Ik wil een keuze maken uit versschillende taalsoorten (ENG, NED, FR, Duits etc). Het gaat er mij om dat ik uit veiligheidsoverwegingen geen macro's wil hebben. Het document blijft wel intern en zal niet extern worden verzonden. Ik blijf dan toch wel risico houden?

Ik heb het net ook geprobeerd met een autotext formaat, maar ik kan op mijn werk geen nieuwe autotextlijsten maken. Dat is dus afgeschermd.

Aan macro's kleven geen risico's als je de beveiliging goed regelt.
Als een keus van een gebruiker ertoe doet, ontkom je er niet aan om afhankelijk van de gemaakte keus een aktie te ondernemen. Dat kan niet zonder VBA (macro's dus).
Dus: of de gebruiker geen keuze laten, of VBA-gebruiken.
Wat kan zonder VBA is afzonderlijke documenten maken, waarbij het ene document voor de ene taal staat en een ander document voor een andere taal. Wat er vervolgens met die keuze moet gebeuren is me niet duidelijk. Of dat zonder VBA kan voorlopig ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan