• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Checkboxes in een frame tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@snb: het is verstandig in je klasse een terminate event op te nemen en daar de object variabelen op nothing te zetten. IN sommige omstandigheden doet VBA dat niet geheel netjes en heb je een potentieel memoryleak gebouwd.

Ik heb daar nooit iets van kunnen constateren.
Heb je daar een voorbeeld van ?
Een hoe manifesteert zich dat dan ?

Uiteindelijk manifesteert zich dit in een crash van Excel bij het afsluiten. Nogal lelijk. De voorwaarde waaronder dit niet opruimen gebeurt schijnt te zijn dat je nested classes hebt waarin objecten uit class1 verwijzen naar objecten uit class2 en andersom. Iets wat nogal eens voorkomt in parent-child-child relaties in klassen. Om e.e.a. voor te zijn zorg ik daarom altijd voor een terminate event in al mijn klassen waarin alle klasse objecten worden opgeruimd.

In dit geval lijken me die voorwaarden niet van toepassing.
Mijn Excel 2010 lijkt nogal robuust geïnstalleerd te zijn. ;)
Ik wacht met je advies tot die crash plaatsvindt.

Het heeft niets met je installatie te maken, wel met je combi van klasses en hoe ze samenwerken.

Volgens mij heb je over de smiley heengelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan