Chello-abonnees klagen over snelheid p2p...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Chello-abonnees klagen over snelheid p2p

Dinsdag, 19 april 2005 - webwereld.nl Volgens abonnees van Chello is het de laatste tijd kommer en kwel met de snelheid van hun verbinding in de avonduren. Vooral p2p heeft te lijden.

Belangenvereniging Coax krijgt de laatste tijd veel klachten over de snelheid van de breedbandpakketten van Chello. Deze klachten zouden zijn ontstaan sinds het vrijgeven van de harde datalimieten.

Via de site van Coax kunnen abonnees hun snelheid laten testen. Na analyse van de testresultaten blijkt dat de snelheid van gewoon http-verkeer in de avonduren bijna 40 procent lager lag dan in maart 2005, zo stelt de gebruikersvereniging.

De snelheidsdaling voor peer-to-peer-verkeer zou zelfs nog veel groter zijn. Deze daling is volgens Coax 'enorm'. "Ook bij mij (Chello classic) is p2p-verkeer absoluut niet vooruit te branden", zo klaagt een Chello-abonnee. "Torrent-verkeer, Emule, Edonkey... you name it. Ten tijde van de datalimiet was p2p prima. Maar nu? Lachwekkend langzaam."

Hoi Gezina,

Ik heb inderdaad ook last van de trage snelheid bij chello. Heb al elke avond gebeld, maar je word er niet wijzer van. Ze hebben het al meer gehoord. Het is vanaf een uur of 5 's avonds tot ongeveer 22.00 uur. De snelheid die ik dan heb, ik heb classic is dan 499, 536, 919, 869 kpbs. De upload is rond de 500. Ik heb al doorgegeven dat als ze er niets aan doen ik niet betaal voor classic, maar ik de prijs overmaak van starter. Het is niet te geloven dat er geen actie door hun wordt ondernomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan