chello delen met 2e computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Hallo helpers,

Ik heb al een tijdje kabel van Chello en deze wil ik nu delen met mijn dochter.
Mijn computer heeft XP en daar is de kabel op aangesloten.

De 2e computer moet eigenlijk nog ff fatsoenlijk gemaakt worden, ik heb nog een Windows Millenium en een windows 98 tot mijn beschikking voor deze 2e computer.
XP gaat niet nogmaals denk ik, want dit is een pakket speciaal voor mijn pavilion (ik heb wel cd´s) het hoeft voor mij ook niet xp te zijn.

Wat kan of moet ik verder het beste aanschaffen om de kabel te delen.
De hoofdcomputer staat in de woonkamer de 2e komt dan op zolder (betonnen vloeren, dus ik weet niet of het met zenders kan).

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes,

Rob

En gebruik geen Windows ME, ME wordt over het algemeen beschouwd als de afkorting voor Meer Ellende.

Draadloos kan uitstekend. DLINK heeft een aantal mooie oplossingen. Gebruik ik zelf ook

groeten,

Edwin

antwoorden

*****, wat reageren jullie snel.
Ik dacht ik plaats vast de vraag, heb ik morgenavond misschien wel een antwoord.
Ik ga mij morgen verdiepen in alles wat er staat.
Het lijkt nog best ingewikkeld als ik het zo allemaal zie.

Rob

Realtekinternet-kaart extra in totaal dus 2 in server,1 kaart in client /crosskabel ongeveer 10 tot 20 meter.
Op server netwerkwizard maken daarna met gemaakte floppy naar client en daar wizard aanmaken.

Let op firewall (zone) internetsec: op middel zetten.
gr: Willem

Geplaatst door Tiborv
En gebruik geen Windows ME, ME wordt over het algemeen beschouwd als de afkorting voor Meer Ellende.

Zeker weten, die hebben we ook met software moeten instaleren en na de installatie van mc afee al en bsod :)

Gewoon 98 erop met alle updates, dat werkt als een trein!

Je kan natuurlijk ook en routertje er tussen zetten, er zijn al routers te koop voor 30 euro.
Makkelijker kan eigenlijk niet, e-tech verkoopt goede

sucses oentje11

Geplaatst door oentje11
Je kan natuurlijk ook en routertje er tussen zetten, er zijn al routers te koop voor 30 euro.
Makkelijker kan eigenlijk niet, e-tech verkoopt goede

sucses oentje11

dit lijkt mij ook de beste oplossing.

Natuurlijk kan het met bovenstaande oplossingen erg makkelijk. Alleen, je moet wel helemaal van beneden naar boven met kabels. Als dit vrij makkelijk weg te werken is, zal dat niet zo'n probleem zijn. Wireless is dan een zeer goede en betrouwbare optie. Geen kabels wel een goede verbinding. de 802.11b standaard (max 11 Mbit) is dan al meer dan genoeg. Tegenwoordig kun je ook de 802.11g uitvoering kopen (max 54 Mbit). Maar voor zo'n netwerkje van 2 computers lijkt mij dat weinig zin hebben aangezien de prijzen veel hoger liggen

Om dit netwerk te maken kun je op een aantal manieren te werk gaan.

twee wireless netwerkkaarten gebruiken zonder Accesspoint. (Dit is de goedkoopste oplossing). De netwerkkaarten vinden elkaar zelf.

Een wireless netwerkkaart en een accesspoint. Het accesspoint sluit je aan op je hoofdcomputer en de wireless netwerkkaart gaat in de tweede.

Deze oplossingen gaan er vanuit dat de hoofdcomputer (waarmee contact gemaakt wordt naar het internet) altijd aan moet staan om internet te kunnen gebruiken op de tweede computer

Er is ook een oplossing (DLINK heeft deze oplossing in ieder geval) om een ROUTER/ACCESSPOINT te kopen. Dit is wel duurder, maar het zorgt ervoor dat je de eerste computer niet aan hoeft te hebben om met de tweede te internetten. Ook bij deze oplossing heb je nog een wireless netwerkkaartje nodig voor de tweede computer.

Beveiliging van deze netwerken is wel belangrijk. In principe kan iemand voor je huis gaan staan met een laptop en dan proberen om de beveiligingscode te breken. Hij moet dan wel bijna voor je huis gaan staan anders heeft hij geen signaal. Met name buren met veel kennis zouden dit dus kunnen proberen. Beveiliging tegen gespuis van het internet gaat natuurlijk met een firewall en een goede virusscanner.

groeten,

Edwin

eeeehhhhh

Oke, ik heb alles 2x gelezen, inclusief de link pagina.

Als ik het goed samenvat:

Op de 2e computer windows 98 installeren.

Een router/accespoint plaatsen tussen????? het kabelmodem en de 1e computer denk ik.

Wireless netwerkkaart voor de 2e computer.

Vragen?

is de router/accespoint al voorzien van een zender of moet er nog wat aangeschaft worden buiten bovenstaande?

kunnen er later nog extra computers aangekoppeld worden of moet ik dan gewoon de snellere versie kopen? (ja, er zijn nog een paar internetduiveltjes in de groei)

Wordt je internet snelheid gewoon gehalveerd indien beide computers internet gebruiken of kunnen ze helemaal niet gelijktijdig op internet?

meer schiet mij nu niet te binnen, bedankt voor alle reacties, helemaal snappen doe ik het nog niet, maar dat ligt niet aan jullie, het is een beetje abstract allemaal.

Het accesspoint met ingebouwde router is in principe je zender. De computer heeft een verbinding met deze router doormiddel van een UTP kabel. Het accesspoint / de router zit dus, zoals je al dacht, tussen modem en computer in. De 2e computer heeft een draadloos netwerkkaartje en maakt contact met je accesspoint. Dit is later makkelijk uit te breiden door in een andere computer ook een draadloos netwerkkaartje te plaatsen. Deze zal dan ook contact zoeken met het accesspoint.

Van de afname van snelheid zul je niet veel merken op die twee computers. Zelfs met meerdere computers valt dit nog mee. Natuurlijk kunnen ze via het accesspoint / router allemaal tegelijk het internet op. Denk wel bij aanschaf aan een router / accesspoint voor breedband internet.

Vraag gerust als er nog vragen te binnen schieten.

groeten,

Edwin

begin het enigzins te snappen

klinkt goed, ga van de week eens rondneuzen wat dat allemaal gaat kosten, maar ja, je wil toch ook weer eens bij je eigen computer kunnen, of ze moeten natuurlijk allemaal om 19.00 uur naar bed..............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan