Chello installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

assiev

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
Hallo Allemaal, Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Afgelopen zaterdag in m'n computer opnieuw geinstalleerd, omdat m'n harde schijf was beschadigd.
Nu wil ik Chello internet weer aansluiten en nu staat er bij netwerk/(card) dat ik de kabel erin moet stoppen. Met Chello gebeld, geprobeerd me te helpen maar helaas. Er werd gezegd dat de netwerkkaart niet goed is. En met een nieuwe kan ik me via internet aanmelden. Maar met een andere netwerkkaart heb ik dezelfde melding. Hoe moet ik me in godsnaam aanmelden als internet het niet doet. Daar konden ze me geen antwoord op geven. Voor de crash deed m'n internet het perfect. Er stond XP op 1 v/d 1e versie's zonder 1 of andere service pack. Nu staat er de allernieuwste versie XP op met serv pack 1. Kan dat misschien de reden zijn. HELP me aub wat ik moet doen.
Ik word hier eigelijk heel erg triest van. Vast bedankt.

Hier tips voor nieuwe netwerkkaart.

http://www.chelloo.com/content/view/37/30/

ps
Laat je niet zomaar afschepen door chello gewoon der op staan dat ze je helpen!
Heb je ook iemand gesproken van de technische kant? Want gewoon van de helpdesk wil nog wel eens iemand zijn die het van zijn scherm afleest hoe het moet en dan de melding geeft dat het aan je pc ligt.

Laatst bewerkt:
Kijk eens of er bij jou hardware ergens een vraagteken staat.

Hier kun je komen via start - configuratiescherm- systeem - hardware - apparaatbeheer.

Zo ja vertel dan eens wat er bij dat vraagteken staat.

Daar had ik al als eerst gekeken. De hardware is allemaal goed. Er staan geen gele uitroeptekens.

dan klinkt het mij in de oren dat de netwerkkabel kapot is. Probeer die eens te vervangen.

Ja, maar kan dat dan zomaar in eens. Als je alleen maar die kabel in je handen hebt gehad om het stekkertje in de computer te steken en eruit. Volgens Chello hebben ze wel een verbinding met m'n modem, maar kunnen ze m'n computer niet vinden. Ik weet het zelf ook niet. Maar wat ik wel weet dat ik er niets meer van snap. Zo van de ene op de andere dag.

Heb jij de netwerkkaart wel verteld dat jij wilt dat hij automatisch een ip adres moet ontvangen van je moden.

En weet je zeker dat het stekkertje er aan beide zijden wel goed ingeklikt is.

Ja, de instellingen heb ik ook allemaal doorlopen met diegene van chello. Gewijzigd en weer teruggezet. Maar geen enkele reactie. En het kabelstekkertje heeft maar 1 klik. Dus ik weet het echt niet meer. Ik ga wel vragen of ze een oudere versie Windows erop zetten en kijken wat er dan gebeurt. Ik moet nog wel even naar de tips kijken op deze site http://www.chelloo.com/content/view/37/30/
en dan kijken of dat werkt. Maar ik blijf het raar vinden.

heb je wel via mijn computer--- deze computer-- mijn netwerklokaties ...... opnieuw een netwerk ingesteld ?
moet je namelijk wel even doen als je een netwerk kaart opnieuw instaleerd.

Geplaatst door chiel1974
heb je wel via mijn computer--- deze computer-- mijn netwerklokaties ...... opnieuw een netwerk ingesteld ?
moet je namelijk wel even doen als je een netwerk kaart opnieuw instaleerd.

dat is onzin. netwerk heeft verder niets te maken met internet.

jah het kan inderdaad dat een kabel opeens kapot is ik heb dat vaker gehad. Ook kan het dat een kabel gewoon slecht is en de ene windows installatie nog wel een ipadres eruit weet te persen en de andere niet. ik weet zelf ook niet waarom...

probeer er maar gewoon een nieuwe netwerkkabel in te gooien: nooit geschoten is tenslotte altijd mis...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan