Chello internetsnelheid ineens omlaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelH

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2002
Berichten
455
Hallo!

Ik zit hier bij mn zwager en die heeft (net als mij) chello classic, dus daarmee haal je normaal snelheden als 190 kb/s, en upload +/- 7/9 kb/s.
Het probleem is nu alleen dat deze snelheden opeens zijn gedaald naar bijv een downloadsnelheid van +/-38 kb/s en een uploadsnelheid van 2/3 kb/s.
Loopt dus voor geen meter, en dit is al sinds zondag zo, normaal is dit nog nooit gebeurd, de chello helpdesk (?!), klaaglijn, is al gebeld maar daar zitten alleen hersenloze mensen dus die hebben er niet veel bij kunnen helpen.
Weet iemand misschien waaraan het kan liggen?
De pc zit niet achter een router en werkt op WinXP-Pro.

(701 MHz, 512MBram)

p.s. Vlak voordat dit probleem er was is het blasterworm hotfix van microsoft geinstalleerd, ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben.

alvast Bedankt :)
 
Waar heb je die test gedaan?
Sinds dat chello light, classic en nog wat aanbiedt is mijn snelheid ook iets omlaag gegaan.

Als je die test doet, wat staat er dan nog meer aan?
Als ik bijvoorbeeld kaza, msn en outlook geopened heb kom ik ook niet echt hoog.
 
Ik heb de test gedaan bij speedtest.nl , daarbij had ik alles uitgezet wat bandbreedte inneemt.

En daarbij behaal ik dan die lagere snelheden...
 
mmh.
ik heb geen problemen er mee, behaal mijn gebruikelijke snelheid.
Ik weet het echt niet, wellicht dat er in jouw buurt iemand een servertje draait waardoor jouw snelheid een heel stuk lager is.
 
Geplaatst door Dolfhin
Zit je niet over je datalimiet heen?

Chello heeft geen datalimiet gelukkig :D

Reset de modem van chello eens. Welke modem heeft je zwager?
 
Ehmm proxy staat uit,
datalimiet is er niet..
het is een com123 modem, en is gereset :)

Na een hoop zeuren komt er donderdag een monteur langs, die kan het hopelijk fixen.
 
Ik hoop het voor je zwager. Bij mij zijn ze diverse malen geweest en ze konden niets voor me doen. Gaven Chello de schuld dat er iets niet goed zat bij hun :(

Maarrrrr

Veel geluk ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan