chello netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
146
hallo.
ik zit bij chello(zaandam) en heb een router gekocht om de computers van mijn dochters ook aan te sluiten. nu is mijn vraag, mag je tegenwoordig bij chello nu wel of geen netwerkje hebben, met andere woorden. als ik er bij het configureren niet uitkom, kan ik ze dan wel of niet bellen, met mijn probleem?
 
Met een router zien ze het bij Chello niet. Die stuurt n.l 1 IP adres naar buiten.
Geen probleem, alleen niet al te veel gaan downloaden.
 
voorgaande keren (nieuwe pc, nieuwe netwerkkaart) moest ik me opnieuw aanmelden om het juiste (mac? ) adres bij hun te krijgen. telefonisch dus, toen loosden zij me door de configuratie heen, maar nu gaat het natuurlijk via de router. vandaar mijn vraag.
 
Hoi Saskia,
Je hoeft nu niet chello te bellen. Wat je doet is je router ingaan. Ik neem aan dat je een handleiding erbij hebt? Vervolgens neem je die stap voor stap door en daar moet je je mac-adres clonen.


Chello helpt je niet met routers tenzij je plus hebt. Daar is een netwerk via router wel toegestaan maar dan betaal je ook € 79,95 voor :(
 
dank je, daar heb ik inderdaad iets aan, weet alleen niet of mijn router ook mac adressen kloont, staat wel in de handleiding een schermpje waarin je het gewenste mac adres kan invullen, is dat wat ik zoek en zo ja, waar vind ik dan het mac adres wat daar moet staan?
saskia
 
Saskia, als je chello moet bellen dan krijgen ze toch door dat je een router gebruikt en dan zeggen ze meteen dat ze dat niet ondersteunen. Ook al heb je chello plus. Met chello classic mag je geen netwerk hebben maar daar doen ze niet al te moeilijk over. Als je problemen hebt met die router dan meel je maar heb net al die ellende achter de rug en tig keren chello moeten bellen. Bleek uiteindelijk dat de upc kabel wel in standalone werkte en niet via de router. Toen ik daar achter was ging het met elke router probleemloos. grt egkok
 
Heb je XP ?? Dan moet je in het dos scherm ipconfig /all typen het fysieke adres is je mac adres. Bij win me >> winpcfg
 
gewoon een kwestie van invullen dus, maar voor ik de boel aansluit wel eerst mijn ip nummer vrijgeven of hoeft dat niet?
 
o ja de kids zijn 9 en 11 en downloaden mogen ze niet, het gaat eigenlijk alleen maar voorhun email en mijn installeer gemak, (hoef ik niet steeds met cdtjes en floppys heen en weer te rennen, maar dan kan alles (hoop ik ) vanaf mijn eigen computertje. ((ze worden natuurlijk wel ouder, maar dat zien we dan wel weer)alvast bedankt voor alle info en hulp, hoop alleen nog op antwoord op mijn laatste vraag. over het vrijgeven van mijn ip (heb een vast ipadres.)
 
Je hebt van chello een dynamic ip adres en dat vult zich vanzelf in. Dus niet de config nemen waar je je IP adres moet invullen.
 
hehehe sweetalice je bent me elke keer net voor....kan ik ook nie helpen.
 
ok. thanx, zodra ik utp kabeltjes heb gaan ik aan de slag, iedereen bedankt
groetjes saskia
 
offtopic:
hahaha lekker puh :p egkok


Good luck Saskia we horen het wel als het niet lukt. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan