chello nieuw modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Hoi,

Ik heb van chello een brief gekregen met de mededeling dat mijn kabelmodem wordt omgeruild tegen een Eurodocsis modem.
De bedoeling is dat ik deze zelf instaleer.
Ze schrijven dat het installeren/actieveren niet moeilijk is.
Vraagje; zijn er moelijkheden te verwachten of gaat dat installeren/actieveren anders omdat ik een router heb.

Alvast bedankt voor het antwoord.

p.s. Aan mijn router hangen twee compoters.

ja ja ja

Ja, Chello wil dat je met je pc opnieuw inlogt op het netwerk, echter als je daarna de router weer aansluit werkt de router niet meer, dit komt om dat het nieuwe kabel modem het Mac adres van de pc opslaat in het geheugen, de router heeft echter een ander mac adres en wordt dus door de kabel modem gewiegerd.
als je de router op het nieuwe kabel modem aansluit zoals het nu zit pc >router> kabelmodem kan je probleemloos bij chello weer inloggen met je naam en je wachtwoord.............dus alles eerst aansluiten zoals het nu zit..........anders moet je het mac adres in je router gaan veranderen en als je niet weet hoe dat moet ben je weer ff bezig........

modem

Dus als ik het goed begrijp moet ik voordat ik begin met instaleren alles laten zitten zoals het nu zit.
DUS; COMPUTER---ROUTER---MODEM.

Inderdaad dat heb je helemaal begrepen, gewoon alles laten zoals het nu is, en dan moet je van chello opnieuw inloggen met je naam en wachtwoord. als je alles zo laat zitten gaat het goed en heb je geen probleem.

GEEN PROBLEMEN

WANNEER JE ALLES LAAT STAAN ZOALS HET NU IS DAN HEB JE BIJNA VOOR 99 % GEEN TROUBLES
BIJ ONS GING ALLES GEWOON GOED
ZELFS BIJ DE AANSCHAF VAN EEN NIEUWE PC
HET PROGRAMMA XP NAM ALLES OVER
DUS GEWOON ALLEEN AANMELDEN MET JE LETWEL GOEDE WACHTWOORD EN ALLES DRAAIT ZOALS HET HOORT
VEEL SUCCES

capslock.gif

:8-0:

Maar je kan het gewoon zo laten, modem aansluiten en gewoon verder gaan waar je gebleven was.. idd ff opnieuw activeren e.d maar verder zal het gewoon werken.

Re: GEEN PROBLEMEN

Geplaatst door docowebmasters
WANNEER JE ALLES LAAT STAAN ZOALS HET NU IS DAN HEB JE BIJNA VOOR 99 % GEEN TROUBLES
BIJ ONS GING ALLES GEWOON GOED
ZELFS BIJ DE AANSCHAF VAN EEN NIEUWE PC
HET PROGRAMMA XP NAM ALLES OVER
DUS GEWOON ALLEEN AANMELDEN MET JE LETWEL GOEDE WACHTWOORD EN ALLES DRAAIT ZOALS HET HOORT
VEEL SUCCES

Wow, wel es van punctatie gehoord ? :8-0:

Maar wat is dit nou van Chello ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan